سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری پنجمین نشست تخصصی در زمینه آواز در موسیقی با عنوان «آیین آواز» خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۲۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سید مهدی سیدین نیا با اعلام این خبر گفت: پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» به طور ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان، با موضوع «مناجات خوانی» برگزار می شود.
وی ادامه داد: آیین آواز فوق با سخنرانی و مناجات خوانی آقایان حسن کرمانی و بهمن پورباقری برگزار خواهد شد.
سیدین نیا اضافه کرد: همچنین در این نشست تخصصی حاج محمد حسین بهروزی، فرشید بزرگی، حاج مهدی محمدزاده و رسول رهرو به آواز خوانی مناجات خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه مناجات و مناجات خوانی یک سبقه و سابقه کهن در فرهنگ ایران دارد، گفت: مناجات با خداوند یک هنر کهن بشری است و در ایران هم سابقه بسیار کهنی دارد.
سیدین نیا افزود: با احیا و زنده نگه داشتن مناجات خوانی های رمضان، جوان‌های ما به سمت معنویت ترغیب می‌شوند، لذا امروز باید اهمیتی ویژه به این هنر کهن بدهیم و زمینه رشد و شکوفایی مجدد آن را فراهم آوریم.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: پنجمین نشست تخصصی « آیین آواز» روز دوشنبه هفتم خرداد ماه سال جاری راس ساعت 17 در سالن شماره 2 پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می شود.
وی در پایان با بیان اینکه این برنامه به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان برگزار خواهد شد، گفت: حضور برای عموم علاقه مندان در پنجمین نشست تخصصی آیین آواز، آزاد می باشد

ارسال نظرات