مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: استان با جمع آوری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درسال ۹۶ رتبه ششم کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۲۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرسول شیخی زاده شامگاه شنبه در نخستین جلسه دبیرخانه شورای زکات استان کردستان گفت: از هزار و ۶۹۴ روستای استان در سال گذشته هزار و ۱۰ روستا در بحث زکات فعال بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: میزان زکات غلات جمع آوری شده استان در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی تعداد عاملین زکات در استان را ۲ هزار و ۸۹۴ نفر ذکر کرد و اظهارداشت: تعداد مبلغین افتخاری استان هم هزار و ۱۴۴ و ۱۲۲ نفر مبلغ مقطعی در امر زکات در استان وجود دارند.

وی تعداد جلسات تشکیل شده زکات در سال گذشته در استان را ۷۷۱ جلسه خانه خواند و بیان کرد: این جلسات و دیگر فعالیت‌های انجام شده منجر به کسب رتبه ششم استان در امر زکات در سال ۹۶ در سطح کشور شد.

شیخی زاده با اشاره به اینکه بالغ بر ۷ میلیارد تومان هم زکات واجب در استان جمع آوری شد، عنوان کرد: میزان زکات فطریه جمع آوری شده سال گذشته در استان ۶ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان بود.

وی تعهد استان در جمع آوری زکات در سال گذشته را ۱۴ میلیاردتومان ذکر کرد و گفت: در مجموع ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که این نشان از تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه تعیین شده برای استان است.

شیخی زاده اضافه کرد: میزان زکات جمع آوری شده استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشدی ۴۶ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: ۶۴ درصدزکات جمع آوری شده استان سهم فقرا و ۳۶ درصد هم سهم پروژه‌های عمرانی است.

شیخی زاده ادامه داد: از میزان سهم فقرا ۸۹ مورد جهیزیه اهدا، ۹ نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد، به بیش از ۳۸ هزار نفر کمک معیشت به مبلغ بالغ بر ۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی هم ۱۳۱ مسجد، ۴۰ خانه عالم، ۷ مورد غسالخانه، ۵ مورد حسینیه و فاطمیه در استان احداث و تعمیر شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات