مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

نقش آموزش و ‌پرورش در دفاع مقدس نیاز به بازگویی دارد

«سردار عبدالله ملکی» به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:صدام در واقع از اوایل سال ۵۸ جنگ را آغاز و طبق آن‌چه در سازمان ملل ثبت شده، ۶۶۸ بار به ایران حمله کرد.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۳۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،  «سردار عبدالله ملکی» به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه خرمشهر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار به اشغال دشمن درآمده بوده، اظهار کرد: صدام در واقع از اوایل سال ۵۸ جنگ را آغاز و طبق آن‌چه در سازمان ملل ثبت شده، ۶۶۸ بار به ایران حمله کرد.

وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس، مقاومت مردم خرمشهر در هفته دوم اشغال، استراتژی ارتش بعث را تغییر داد و دو لشکر آن را مجبور به تمرکز روی خرمشهر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تأکید بر اینکه «ستاره مقاومت خرمشهر در تاریخ ایران ثبت است»، تصریح کرد: خرمشهر ۵۷۵ روز در اسارت بود و با استراتژی ایمان و وحدت آزاد شد.

سردار ملکی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، معنای آن را ایمان به خدا، آموزه‌های دینی و صفحه نورانی فرهنگ عاشورا که تجلی حقیقت و انسانیت است، برشمرد و تأکید کرد: وحدت نیروهای مسلح و ارتش در قرارگاه‌های مختلف و حضور مردم در کنار آنان، تحت امر ولی فقیه به آزادی و فتح خرمشهر انجامید.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه خرمشهر در ۲۴ روز در چهار مرحله عملیات با رمز «یا علی‌بن‌ابی‌طالب» آزاد شد، تأکید کرد: عظمت هشت سال دفاع مقدس با نماد خرمشهر و دزفول در مقاومت نیاز به انتشار و انتقال بیشتری دارد.

او با اشاره به ۱۸۸ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس، ۱۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزار شهید معلم را نشانی از وحدت مردم و نیروهای مسلح برشمرد و اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در جنگ نقش ویژه بود که هم حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان و هم فرماندهی جنگ و هم آموزش به رزمندگان را در برمی‌گرفت.

سردار ملکی تأکید کرد: نقش آموزش و ‌پرورش در هشت سال دفاع مقدس نیاز به بازگویی و انتقال به نسل جدید دارد و با همین هدف با کمک آموزش و پرورش نقش آن در جنگ به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم عسکری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار استان تقدیر کرد.

ارسال نظرات