خبرهای داغ:
فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین:

عملیات بیت المقدس خارج از پیش بینی دشمن بود

امیر بیژنوند گفت: امروز کشورهای پیشرفته که در بحث نظامی ادعای وجود دارند، این عملیات را نقطه عطفی در تاریخ نظامی خود می دانند چرا که عملیات بیت المقدس از فرمول بسیار پیچیده نظامی برخوردار است
کد خبر: ۹۰۲۱۴۶۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

مرادعلی بیژنوند فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص روز سوم خرداد بیان کرد: سوم خرداد یکی از روزهای بسیار مهم و ارزشمند تاریخ کشور اسلامی ایران است.
وی گفت: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران به نوعی در تلاش بودند تا نهال نوپای انقلاب را سرنگون کنند و تمام توان و قدرت خود اعم از نیروی نظامی و پشتوانه های مالی خود را در این مسیر به کار گرفتند.
فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین اظهار کرد: با عنایت خداوند و سلحشوری و جانفشانی رزمندگان جمهوری اسلامی، درسی به دشمنان انقلاب دادیم که اقتدار ایران اسلامی به جهانیان ثابت شد.
امیر بیژنوند عنوان کرد: یکی از نقطه های عطف نظام جمهوری اسلامی ایران عملیات بیت المقدس بود که با عنایت خداوند و تکیه بر قدرت نظامی و اراده آهنین مردم، موجب پیروزی ما بر رژیم بعثی عراق شد.
وی افزود: شاید از دیدگاه آنهایی که در مسائل نظامی دستی بر آتش ندارند، این پیروزی امری بسیار کوچک باشد اما عملیات بیت المقدس عملیاتی بود که در دنیا از آن به بزرگی یاد شد و امروز کشورهای پیشرفته که در بحث نظامی ادعای وجود دارند، این عملیات را نقطه عطفی در تاریخ نظامی خود می دانند چرا که عملیات بیت المقدس از فرمول بسیار پیچیده نظامی برخوردار است.
فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین تصریح کرد: صدام، هرآنچه در توان داشت در خرمشهر متمرکز کرد که این شهر را به هیچ وجه از دست ندهد اما تمام رزمندگان و ملت ایران با آنچه در توان داشتند دست به دست هم دادند و خرمشهر را آزاد کردند و به جا است که این روز برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.
امیر بیژنوند یادآور شد: اینک پس از گذشت سالها از پیروزی، موظفیم تا یاد و خاطره شهدای بزرگی را گرامی بداریم که خالصانه و بی ادعا در مقابل آتش دشمنان ایستادند و به نسل جوان یادآوری کنیم که رزمندگان ایران اسلامی برای بقای میهن اسلامی مظلومانه، عاشقانه و جان برکفانه جنگیدند و امروز کشور با پشتوانه ملت غیور و رهبری مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح از عظمت بسیار بالایی در جهان برخوردار است.
وی ضمن اشاره به عملیات بیت المقدس و اهمیت آن خاطرنشان کرد: طبیعتا عملیات ها تعریف های خاص خود را دارند و از زمان آغاز تا پایان عملیات، مسلما نیروها رو به تحلیل می روند. صدام و کارشناسان نظامی دنیا گمان نمی کردند که بعد از عملیات فتح المبین که بسیار بزرگ بود، ایران بلافاصله عملیات مهم و سنگین بیت المقدس را شروع کند.
فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین اضافه کرد: عملیات بیت المقدس به نوعی یک عکلیات غافلگیرکننده بود و یکی از نکات بسیار مهم در عملیات بیت المقدس به گفته کارشناسان دنیا، وجود نیروهای مسلح با اراده الهی بود که این عملیات را طراحی کردند و به همین مناسبت جا دارد تا یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی را که یکی از طراحان این عملیات و همچنین یکی از کسانی بود که بین نیروها در این عملیات، وحدت ایجاد کرد گرامی بداریم.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار