مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مهدیشهر:
مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: رمضان ماه بیداری از خواب غفلت و پاکسازی تن و جان از زنگار گناهان است.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۳۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

حسین طوسی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد:ماه رمضان سراسر برکت ورحمت وآمرزش است  وبندگان در این ماه سر سفره رحمت خداوند می نشینند و برکات خداوند شامل آنها می شود.

وی در ادامه گفت:شب وروزهای ماه رمضان بهترین شب وروزهای سال است وباید قدر لحظه لحظه آن را دانست.

طوسی انس با قرآن کریم ،اقامه نماز اول وقت  وقرائت دعارا از آداب این ماه دانست وگفت: این ماه بهترین فرصت برای بیداری از خواب غفلت است.

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مهدیشهر افزود:این ماه ،ماه بندگی خداست وانتظار می رود تمامی آحاد جامعه با تکیه بردستورات الهی دراین ماه ،بندگی خدا را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود:تشنگی وگرسنگی دراین ماه ،تمرین تشنگی وگرسنکی قیامت است این ماه ،ماه خود سازی ویا باز سازی روح وجسم وجان است .

طوسی اضافه کرد:انسان روزه دار باید در این ماه بسیار مواظبت کند تا عالی ترین نتیجه تربیتی ،اجتماعی ،اخلاقی وعبادی رابگیرد وگرنه جز گرسنگی وتشنگی بهره ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه عظمت ماه رمضان برهیچ مسلمانی پوشیده نیست گفت:آیات قرآنی وروایات متعددی درفضیلت ماه رمضان گوشزد می شود که این صفا وروحانیت وفضیلت وپاکی عبادت ونیایش در سراسر این ماه نمودار است.

طوسی تصریح کرد:نظر به این که قران کریم درماه رمضان نازل شده تلاوت آیات آن دراین ماه فضیلت بسیاری دارد وامام محمد باقر می فرماید:«هرچیزی بهاری دارد وبهار قرآن ماه رمضان است.»

 

 رمضان ماه خودسازی و باز سازی جسم و روح و روان است

حجت الاسلام مرتضی یعقوبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، ضمن تبریک ماه رمضان اظهار کرد: رمضان درلغت به معنای رمضا و شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن است لذا در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود و همان طور که پیامبر(ص) می فرماید «ماه رمضان به این نام خوانده می شود که گناهان را می سوزاند.»

وی در ادامه گفت: ماه رمضان ماه خوسازی و باز سازی جسم و روح و روان است؛ ماه تلاوت قرآن و عبادت است، ماه مغفرت و آمرزش و ماهی که انسان ها با خانه تکانی جسم و روح، برای پاکی و فضیلت و سلامت روحی و جسمی به تمرین خدائی و ارزنده می پردازند.

حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص و توکل و توسل از اهل بیت و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه و نصوح واقعی، عبادت ، شب زنده داری ، درک فضیلت شب قدر و فضیلت ماه رمضان را درک کرد و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه ای خودسازی کرد که با اتمام ماه رمضان تاثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی بماند.

وی گفت: رمضان نام یکی از ماه های قمری است و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است؛ مگر این که جنبه دفاع داشته باشد .

یعقوبی به سخنی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که می فرماید«ای مردم ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد ماهی که نزد خداوند از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است .»

وی افزود: ماه رمضان، ماهی است که شما در آن به مهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته؛ نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن مقبول و دعاهایتان در آن مستجاب است و بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها