سردار میرحسینی با بیان اینکه فتح خرمشهر باید درسی برای پیشرفت انقلاب و حرکت در مسیر آن باشد، تصریح کرد: اکنون نیز باید در مقابل امریکا محکم بایستیم و سست نباشیم و بدانیم رمز موفقیت ما تبعیت از ولایت، تمسک به قرآن و اهل بیت پیامبر است.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۵۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسمی با عنوان گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه مقاومت و پیروزی، با حضور جمعی از ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس، مسئولین شهرستان میبد، فرماندهان و کارکنان نیروی های مسلح در شبستان حضرت زهرا(س) مصلای آیت الله اعرافی(ره) برگزار شد.
در این مراسم سردار کاظم میرحسینی فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی آیت ا.... خاتمی سخنران ویژه این مراسم بود.
 سردار کاظم میرحسینی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: سلاح رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ایمان و اراده بود.
وی حماسه سوم خرداد را نماد غلبه اراده و توان خدا بر همه تاکتیک های جنگی شرق و غرب دانست و گفت: با وجود تمام تلاش و تکنیک های ویژه ای که دشمنان برای غلبه بر این ایران اسلامی و ضربه زدن به نظام انجام دادند اما در نهایت مغلوب ایمان جوانان ما شدند.
سردار میرحسینی، سلحشوری و ایثار نیروهای سپاه، بسیج و ارتش را عامل پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر دانست و افزود: در حالی رزمندگان ما با دستان خالی به مقابله با دشمنان پرداختند که دشمن تا بن دندان مسلح تحت حمایت اکثر کشورها قرار داشت.
فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی آیت ا.... خاتمی ادامه داد: در زمان آزادسازی خرمشهر شرایط به گونه ای بود که حتی برای انتقال ۱۷ هزار اسیر وسیله نقلیه به اندازه کافی وجود نداشت.
وی گفت: با مرور حماسه خرمشهر این درس بزرگ را می توان گرفت که نباید به غرب تکیه کرد؛ سرمایه ما مردم هستند و باید به توان جوانان خود تکیه کنیم.
سردار میرحسینی تاکید کرد: ما از فرهنگ غنی اسلامی برخورداریم و رهبری شجاع و دلیر داریم و باید در راستای فرامین رهبری حرکت کنیم.
فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی آیت ا.... خاتمی با اشاره به بد عهدی های آمریکا و غرب در برجام اذعان داشت: ما در عرصه برجام به‌ جای اتکا به درون و به‌ جای اعتماد به نصرت الهی به طاغوت اعتماد کردیم و امروز شاهد پیامدهای منفی آن‌هم هستیم. برای ملت ما یک تجربه شد که آمریکا و غرب قابل‌ اعتماد نیستند.
وی یکی از درس‌های دیگر فتح خرمشهر را «استقامت» دانست و عنوان کرد: امروز اگر در مقابل دشمن سست باشیم و هر قدمی که عقب‌نشینی کنیم، چند قدم دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری جلوتر می‌آید. در سوم خرداد ما نیامدیم با دشمن تعامل و مذاکره کنیم که باعث پیروزی ما شود، بلکه «استقامت» باعث پیروزی ما شد؛ بده بستانی در سوم خرداد صورت نگرفت، بلکه با زبان استقامت و مقاومت بود که نصرت محقق شد.
سردار میرحسینی در پایان با بیان اینکه فتح خرمشهر باید درسی برای پیشرفت انقلاب و حرکت در مسیر آن باشد، تصریح کرد: اکنون نیز باید در مقابل امریکا محکم بایستیم و سست نباشیم و بدانیم رمز موفقیت ما تبعیت از ولایت، تمسک به قرآن و اهل بیت پیامبر است.
ارسال نظرات