معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش در دیدار با جانشین رئیس سازمان بسیج:
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل اردوها بازنگری شد، گفت: اردوهای راهیان‌نور نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۷۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس بسیج مستضعفین و علی صابر ماهانی رئیس بسیج دانش‌آموزی، گفت: اردوهای راهیان نور سهم بالایی در سبد اردوهای دانش‌آموزی کشور دارد.

وی حل چالش‌های اردویی را با اختصاص بودجه کافی میسر دانست و افزود: تخصیص ردیف اعتباری برای اردوهای راهیان نور ضرورتی است که باید تحقق یابد.

کاظمی گفت: دو استراتژی بلندمدت در این اردوها باید مدنظر باشد؛ اول نهادینه کردن اردوها و دوم تبدیل اردوها به یک حرکت خودجوش و مردم‌نهاد؛ زیرا این اردوها سهم بزرگی در گردشگری معنوی کشور دارد.

وی اردوهای راهیان نور را بزرگ‌ترین شبکه دانش‌آموزی کشور دانست که هرساله حدود 400 هزار دانش‌آموز به این شبکه اضافه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: در قانون برنامه ششم تکالیف آموزش‌ و پرورش و بسیاری دستگاه‌ها درباره اردوهای راهیان نور دیده شده اما مرجع و منبع مالی برای برگزاری آن پیش‌بینی‌نشده است.

وی ایمنی اردوها را دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: برای ارتقای ضریب ایمنی اردوها، مرکز کنترل اردوها راه‌اندازی شده است و سامانه نرم‌افزاری آن نیز در حال تهیه است؛ آموزش 160 مربی در دوره‌های 32 ساعته با بیش از 5 میلیون نفر ساعت از جمله اقدامات در خصوص امنیت اردویی است.

کاظمی از بازنگری دستورالعمل اردوها خبر داد و اظهار کرد: نظارت و ارزیابی اردوها در مرکز کنترل استان‌ها انجام می‌شود، بنابراین اگر اردویی از ضریب امنیت قابل‌قبول برخوردار نباشد، بهتر است انجام نشود.
منبع: فارس
ارسال نظرات