نرخ مصوب هر کیلو گوشت بره و بزغاله در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ هزار تومان و بز و میش ۳۵ هزار تومان اعلام شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۳۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ظهرامروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان به آخرین قیمت مصوب گوشت قرمز در اشاره کرد و گفت: هم اکنون نرخ مصوب هر کلیو گوشت بره و بزغاله در استان ۴۲ هزار تومان و بز و میش ۳۵ هزار تومان است.
داریوش دیودیده با بیان اینکه بعد از بالا گرفتن بحث صادرات دام زنده شاهد افزایش قیمت‌ها در این حوزه بودیم، افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، هم‌اکنون قیمت تمام شده یک کیلوگرم گوشت قرمز بدون احتساب سود قصاب، ۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چالش‌های زیادی با قصابان بر سر قیمت گوشت قرمز وجود دارد گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال ۴۵۷ مورد بازرسی از واحد‌های قصابی استان انجام گرفت و در این راستا ۲۲ پرونده تخلف تشکیل شد که عمده پرونده‌ها در زمینه گران‌فروشی بود.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد هم در این نشست گفت: در حال حاضر گوشت قرمز با قیمت ۴۵ هزار تومان در سطح شهرستان عرضه می‌شود که بالاتر از نرخ مصوب است و اگر با این شرایط باز هم نرخ مصوب گوشت افزایش داده شود منجر به نارضایتی مردم می‌شود.
سالار حسین‌پور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در شهر یاسوج گوشتی جز گوشت بره و بزغاله پیدا نمی‌شودگفت: قصابان گوشت بز و میش را هم به عنوان گوشت بره و بزغاله به فروش می‌رسانند.
در این نشست وقتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این نتیجه رسید مسئولان ،قصابان و کشتارگاه از تشخیص نوع گوشت بز و بزغاله عاجز مانده است با بیان متلکی از مدیر صنعت و معدن استان خواست تا برای تشخیص گوشت بز و بزغاله از ناسا کمک بگیرند.
علی‌محمد احمدی افزود: دنیا دارد مشکلاتش را حل می‌کند و هنوز ما در کشتارگاه‌ها نفهمیده‌ایم گوشتی که ذبح و سلاخی می‌کنیم گوشت بره است یا گوسفند و بزغاله است یا بز؟
وی افزود: مصداق کم‌فروشی است که گوشت گوسفند را به جای بره به مردم بدهیم لذا باید پیشنهاد بدهید که برای رفع این مشکل چه باید کرد.
استاندار خاطرنشان کرد اگر در جا‌های دیگر مثل اصفهان گوشت را گران‌تر به دست مردم می‌دهند اول این که معلوم می‌کنند گوشت از چه نوعی است و دوم اینکه به صورت تمیز و بسته‌بندی در اختیار مردم می‌گذارند و خودم هم به عنوان یک شهروند در تهران وقتی به مغازه قصابی مراجعه می‌کنم نوع و قیمت انواع گوشت مشخص است.
ارسال نظرات