نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

افطاری هایی که از مستمندان خبری نیست باید برچیده شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در جزءخوانی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به اهمیت افطاری برای مستمندان، گفت: متاسفانه در برخی‌ محلات افطاری با حضور بزرگان برگزار می شود ولی خبری از مستمندان و نیازمندان نیست که چنین برنامه هایی باید برچیده شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۷۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: بدتر از همه اینکه پس از مهمانی های مزبور، غذای مانده را برای نیازمندان می فرستند که این یکی از صفات نکوهیده و زشت بشری است که در اسلام به شدت سرزنش شده است.

وی با اشاره به آیاتی از جزء یازدهم قرآن، بیان کرد: طبق این آیات، شیطان انسان را هنگام انفاق کردن علیه فقر و تهی‌ دستی فریب می‌ دهد تا مانع خیر و انفاق شود که باید توجه داشت که شیطان همیشه انفاق ‌گران را به فحشا و زشتی ‌ها امر می ‌کند در حالی که خداوند وعده آمرزش و فزونی به آن ها داده است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه انسان در انتخاب راه خدا و راه شیطان آزاد است، یادآور شد: طبق فرمایش پروردگار و نص صریح آیات قرآنی میان فقر و فحشا رابطه است، چون برخی گناهان به خاطر ترس از فقر است.
امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته رسیدگی به ایتام و روز نیکوکاری، اظهارداشت: هر قدر که در توان داریم به فقرا رسیدگی کرده و دست مستمندان را محترمانه بگیریم به همان میزان درهای رحمت خدا به روی انسان گشوده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها