عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با کانون های اندیشه‌ورز اساتید اشاره و گفت: تقبیح استفاده از کالای خارجی بابد به عنوان یک ضرورت مورد بحث باشد.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۰۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
به گزارش سرویس بسیج علمي، پژوهشي و فناوري خبرگزاری بسیج، دکتر غلامحسین زمانی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به تکلیف اساتید در قبال شعار تولید ملی گفت: این موضوع باید به عنوان یک تکلیف فروی و جمعی در دانشگاه‌ها گفتمان‌سازی شود.
 
دوری از تفکر نئولیبرالیسم و باور استناد مقاومت به عنوان راهبرد برون رفت از مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت، پاسخگویی و نقدپذیری و استفاده از نظرات جمعی نیز وظیفه دولت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز :تقبیح استفاده از کالای خارجی بابد یک ضرورت مورد بحث باشد.

تقبیح استفاده از کالای خارجی بابد یک ضرورت مورد بحث باشد

وی افزود: در این راستا می‌توان پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی پیرامون ابعاد موضوع تعریف کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با کانون های اندیشه‌ورز اساتید اشاره و تصریح کرد: تقبیح استفاده از کالای خارجی بابد به عنوان یک ضرورت مورد بحث باشد.

زمانی با بیان اینکه شعارهای سال  به فعالیت‌هاي کلان دولت جهت می‌دهد، خاطرنشان کرد: این نهت‌دهی جزو وظایف رهبر مفظم انقلاب است که تنویر و مشارکت مردمی تکلیف ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بسبج اساتید فارس به  تببین چالش‌ها و  تشریح پدیده مصرف‌گرایی پرداخت و اظهار داشت: مصرف کالای وارداتی و خارجی جامعه را در خطر قرار داده که بابد با راهبردهای فرهنگی، اعتقادی  اقتصادی  جلوی آن را بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌هاب جهاد کبیر عزم‌ ملی در عدم استفاده از کالای ایرانی است که با ابعاد آن را به درستی شکوفا کنیم.

زمانی گفت: وظیفه جامعه دلنشگاهی است که مؤلفه‌های اخلاقی، فسادستیزی، روانشناختى، انگیزشی، قانونی و حقوقی این موضوع ملی را به مخاطبین جامعه ارائه دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جامعه دانشگاهی باید با ترکیب و تلفیق راهبردهای انگیزش زیستی، کامرانی و آرمانی و رویکردهای سلبی و آرمانی این باور را ایجاد کند.

 رئیس سازمان بسیج اساتید فارس خاطرنشان کرد: دوری از تفکر نئولیبرالیسم و باور استناد مقاومت به عنوان راهبرد برون رفت از مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت، پاسخگویی و نقدپذیری و استفاده از نظرات جمعی نیز وظیفه دولت است.

زمانی گفت: این موضوع با افزایش بهره‌وری، ارتقای تکنولوژی، بهبود کیفیت و رقابت‌پذیری،کاهش قیمت‌ها و حضور در بازارهاى جهانی به ویژه بازارهای ۴۰۰ میلیونی کشورهای هسایه، صادرات بر مبنای مطالعه علمی، بررسی بازارهای جدید، همکاری با رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی قطعا محقق می‌شود.

ارسال نظرات