خبرهای داغ:
یک روانشناس گفت: در مواردی که ازدواج منطقی شکل گرفته است اگر سوءتفاهم و اختلافی ایجاد شود با مراجعه به مشاور تا حد زیادی مشکلات قابل حل است و 50 درصد افرادی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و تمایل دارند زندگی خود را سامان بدهند.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۴۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، سید محسن میرطالبی روانشناس و کارشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار زنان و جوانان  با بیان اینکه درصد بالایی از طلاق‌ها به دلیل مسیر غلطی است که از ابتدا برای ازدواج انتخاب شده است، اظهار کرد: در بررسی برخی ازدواج‌هایی که به طلاق منتهی شده‌اند مشخص می‌شود که اگر زوجین پیش از ازدواج به مشاور مراجعه می‌کردند اصلاً این ازدواج سفارش نمی‌شد.

وی افزود: در مواردی هم که ازدواج درست و منطقی شکل گرفته است اگر سوءتفاهم و اختلافی ایجاد شود با مراجعه به مشاور تا حد زیادی مشکلات قابل حل است. 50 درصد افرادی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و تمایل دارند زندگی خود را سامان بدهند با آموزش‌هایی که می‌بینند مشکلاتشان حل می‌شود.

میرطالبی با بیان اینکه در موارد وجود اختلاف بین زوجین گاه با 10 جلسه مشاوره می‌توان مشکلات را مرتفع کرد، گفت: البته هزینه این 10 جلسه برای بسیاری از خانواده‌ها رقم بالایی است و اگر این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه درآید به نسبت هزینه آسیب‌هایی که از طلاق ایجاد می‌شود، بسیار کمتر است. البته به‌طور کلی چون صبر برخی افراد کم است بعد از 2 تا 3 جلسه مشاوره انتظار تغییر و تصحیح رفتار را دارند در حالی که تغییر رفتار اتفاقی زمان‌بر است. 

این روانشناس ادامه داد: درصد بالایی از مشکلات زوجین به دلیل عدم شناخت درست آنها از یکدیگر و نداشتن مهارت‌های تعامل است، مهارت‌هایی که باید در خانواده آموزش داده شود اما چون خانواده نمی‌تواند به خوبی به این وظیفه عمل کند اکنون بسیاری از زوجین با مشکل پایین بودن سطح مهارت‌های زندگی مواجه هستند.

وی بیان داشت: بیمه مشاوره پیش از ازدواج در قانون توسعه ششم مطرح شده است که اگر عملیاتی شود و مشاوره پیش از ازدواج جدی گرفته شود، میزان نیاز به مشاور پیش از طلاق به 10 درصد هم نخواهد رسید.

میرطالبی با اشاره به بدبینی نسبت به روانشناسان و مشاوران خانواده در سطح جامعه گفت: اینکه در یک برنامه تلویزیونی بیان شود که مسبب درصد بالایی از طلاق‌ها، روانشناسان هستند زمینه بدبینی مردم به آنها را ایجاد می‌کند و در جامعه‌ای که فرهنگ مراجعه به مشاور فراگیر نشده و مهارت‌های اجتماعی به خوبی در مدارس و خانواده‌ها آموزش داده نمی‌شود، این اتفاق اثرات بسیار نامطلوبی دارد.

 

ارسال نظرات