خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:

مردم خوزستان در راه بازسازی و توسعه عتبات سنگ تمام گذاشته‌اند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: مردم خوزستان با یک ذوق و شوق بی‌مثال در راه بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت علیهم السلام کمک می‌کنند و در این راه سنگ تمام گذاشته‌اند.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۶۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، پیش از ظهر امروز حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، در نشست خبری اظهار کرد: مردم خوزستان واقعا در دنیا مردم بی‌نظیری هستند که با یک ذوق و شوق بی‌مثال در راه بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت علیهم السلام کمک می‌کنند و در این راه سنگ تمام گذاشته‌اند. در کل خوزستانی‌ها در این امور همت بالایی از خود نشان داده‌اند که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به چند پروژه که با مشارکت مردم خوزستان به اتمام رسیده‌اند، گفت: پروژه مرمت ایوان طلا که با 27 کیلو طلا که بانوان خوزستانی کمک کردند، پروژه ساخت ساخت 6 درب از درب‌های حرمین عسکریین(ع)، پروژه مرمت و بازسازی گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) و بازسازی و مرمت نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب(س) از جنگ، تعدادی از پروژه‌هایی هستند که با همکاری جدی مردم خوزستان به اتمام رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: همچنین سیستم اطفاء حریق، خنک‌کننده و آب تصفیه حرم حضرت زینب نیز با همت نیروهای خوزستانی فعال شد و ساخت و نصب پرده و حائل مابین بانوان و آقایان در حرم امام علی(ع) نیز کار شاخصی بود که با افتخار از سوی ستاد خوزستان انجام شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: امسال کاملا بنای خود را به ارسال کالا و تأمین موارد مورد نیاز از محصولات داخلی گذاشته‌ایم زیرا در این وضعیت اقتصادی، رعایت کردن این مورد را لازم می‌دانیم. جالب است که برخلاف تصور دیگراستان‌ها، در کارهای هنری و فنی نیز کاملا از هنرمندان و اساتید خوزستانی بهره می‌بریم که این امر باعث شده تا 50 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود زیرا این افراد تبرئی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در کاظمین پروژه بزرگی را آغاز کردیم که 9530 متر خیابان صاحب‌الزمان(عج) را سازماندهی خواهیم کرد و در این راه از بین‌الحرمین الهام می‌گیریم و تا کنون کار نصب سقف در این خیابان را به اتمام رسانده‌ایم. با انجام این امور بنا داریم در جهت خدمات رسانی جهت راحتی زائران قدم برداریم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اقدامات در حال انجام توسط ستاد خوزستان، اظهار کرد: پروژه توسعه حرم امیرالمؤمنین، ساخت مضیف 5 طبقه در حرم حضرت زینب(س) که سقف‌های آن نیز تکمیل شده و ساخت امانتداری برای حرمین سامرا، از پروژه‌های شاخص در حال انجام است که انتظار داریم مردم عزیز جهت تکمیل این پروژه‌ها نیز نذورات و کمک‌های خود را اهدا کنند.

وی در پایان درباره برگزاری جشنواره "نشان محبت" گفت: این جشنواره با هدف تجلیل از خیرین شرکت کننده در امور بازسازی عتبات، در سطح کشور برگزار می‌شود که برنامه ما در خوزستان در روز 9 خردادماه در اهواز برگزار می‌شود و این مراسم از شبکه دوم سیما به‌صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها