خبرهای داغ:
مردم نیکوکار استان قزوین سال گذشته بیش از 10 میلیارد و 389 میلیون تومان زکات پرداخت کردندکه نسبت به سال قبل از آن 12 درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۸۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام باب ا... شهسواری، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین از رشد زکات جمع آوری شده در استان علیرغم خشکسالی خبرداد و در تشریح میزان زکات جمع آوری شده گفت: مردم نیکوکار این استان در سال گذشته بیش از 10 میلیارد و 389 میلیون تومان زکات پرداخت کردندکه نسبت به سال 95 بیش از 12 درصد رشد داشته است.
وی با اعلام اینکه کشاورزان استان در سال ۹۵ بیش از 9 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده بودند، گفت: در سال ۹۶ از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده 63 درصد برای امور محرومان و 37 درصد برای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین از فعالیت 851 عامل افتخاری زکات در استان قزوین خبرداد و افزود: سال گذشته از 842 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان 62 روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت کردند.
وی گفت: زکات جمع‌آوری‌شده بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار توزیع و همچنین در معیشت نیازمندان، درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان، مسکن مددجویان و تحصیل دانش آموزان هزینه شده است.
حجت الاسلام شهسواری با اعلام اینکه از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته برای هفت هزار 939 خانوار نیازمند کمک‌معیشت پرداخت‌شده است، گفت: همچنین در این مدت کمک جهیزیه به 29 نوعروس با بیش از 218 میلیون تومان، هزینه تحصیل به 518 دانش‌آموز با 127 میلیون تومان تأمین و کمک هزینه درمانی به 493 بیمار نیازمند به میزان 233 میلیون تومان پرداخت‌شده است.
وی افزود: در سال ۹۶ برای ساخت وتعمیر مسکن 128 خانوار نیازمند استان قزوین از محل زکات بیش از 651 میلیون تومان مساعدت شده همچنین زمینه آزادی دو زندانی از محل زکات فراهم شده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: باغداران و کشاورزان این استان در کنار زکات واجب، بیش از 21 میلیارد تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه برای محصولات سیب‌درختی، هلو، زردآلو، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و سایر محصولات زراعی و باغی به کمیته امداد اهدا کرده‌اند.
حجت الاسلام شهسواری یادآور شد: سال گذشته 118 پروژه عمرانی عام‌المنفعه ازجمله مسجد، کتابخانه، غسال‌خانه و حسینیه با هزینه‌ای بیش از سه میلیارد و 986 میلیون تومان ساخته شده است.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها