کارشناس مسایل سیاسی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: خروج آمریکا از برجام زمینه های توجه به اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۰۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری با محوریت مسایل روز برگزار شد.

کارشناس مسایل سیاسی در این نشست اظهار کرد: آمریکا در شرایط فعلی برای رسیدن به هدف بزرگ خود در منطقه که همان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، برجام را مانعی بر سر راه می دید، که برجام اجازه نمی‌داد آمریکا به راحتی بتواند ایران را به عنوان بازیگری نامطلوب در عرصه جهانی معرفی کند و اجماع جهانی علیه ایران صورت گیرد.

علیرضا اسماعیلی بیان کرد: هم اکنون آمریکا با خروج از برجام و دامن زدن به موضوع توانمندی موشکی، ایران را به عنوان بازیگر نامطلوب منطقه معرفی و همزمان تحریم‌ها را بازگردانده و با القای دوقطبی "معیشت – موشکی" فشارهای روانی و اقتصادی علیه مردم ایران را افزایش می دهد.

وی، گفت: انگیزه ها و اهداف فعلی آمریکا عبارتند از ؛ مهار توانمندی‌های نظامی ایران و عقب راندن آن از عمق استراتژیک منطقه، فشار بر ایران برتمکین اصلاح برجام بر اساس پیشنهاد های چهارگانه کاخ سفید؛ فشار بر اروپا برای اصلاح برجام از طریق مذاکرات مجدد.

این کارشناس مسایل سیاسی در پایان خاط نشان کرد: خروج آمریکا از برجام فرصت‌هایی را هم برای ایران ایجاد کرده است که از جمله؛ فراهم شدن زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات پیش روی تولید داخلی ، ترغیب جامعه به کالای ایرانی و در مجموع افزایش اقتدار اقتصادی داخل می باشند.

ارسال نظرات