همزمان با سراسر کشور.

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در کردستان

مسئول شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی کردستان از اجرای طرح بزرگ قرآنی ۱۴۵۲ با تلاوت روزانه یک صفحه قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۱۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اظهار کرد: طرح قرآنی ۱۴۵۲ همچون سنوات گذشته با محوریت روخوانی و روانخوانی سوره‌های قرآن کریم همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سطح مساجد کردستان آغاز شد.

این مقام مسئول، بسط فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره مندی مخاطبان از فرصت ماه مبارک رمضان و همگرایی نهاد‌های قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی از جمله اهداف طرح قرآنی ۱۴۵۲ برشمرد.

وی ادامه داد: این طرح با عنوان (برگ زیتون) همزمان با سراسر کشور با محوریت تلاوت روزانه یک صفحه قرآن کریم و قرائت ۳۰ صفحه تا پایان ماه رمضان اجرا می‌شود.


گلباغی، با بیان اینکه طرح قرانی ۱۴۵۲ قرآن کریم به نیت ختم قرآن برای حضرت پیامبر (ص) و معصومین (ع) قرائت می‌شود، عنوان کرد: این طرح به نیت حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، به نیت سلامتی و تعحیل در ظهور حضرت مهدی (عج)، به نیت امام رضا (ع) و امام جواد (ع)، به نیت سلامتی و شفای بیماران و ادای دین، و به نیت موفقیت و تندرستی اعضای خانواده اجرا می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی کردستان اذعان کرد: در راستای اجرای این طرح در سال جاری علاوه بر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و هدایای ارزنده، خدمات و تسهیلات ویژه اعتباری نیز با مشارکت مجموعه‌های برتر بخش خصوصی برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از علاقه‌مندان به شرکت در طرح بزرگ قرآنی ١٤٥٢ خواست کد نیت خود را به شماره ٣٠٠٠٧٠١ پیامک کنند و افزود: شرکت‌کنندگان در این طرح علاوه بر شرکت در قرعه کشی از فیوضات و برکات معنوی آن بهره‌مند می‌شوند.

وی به هدایا طرح قرآنی ۱۴۵۲ اشاره و خاطر نشان کرد: یکسال بیمه تکمیلی حوادث، کارت اعتباری نور و بسته قلم هوشمند قرانی هدایا بدون قرعه کشی طرح است.


گلباغی اضافه کرد: در بخش جوایز ویژه که قرعه کشی آن همزمان با پنجم مرداد سال جاری خواهد بود، هفت دستگاه خودرو به هفت نفر، هفت سکه بهار آزادی به ارزش ۱۱۴ میلیون تومان به یک نفر، ۱۹ سهم برگ زیتون هر یک به ارزش ۷۰ میلیون ریال، ١٣٣ سفر به عتبات و عالیات، ٩٣١ سفر به مشهد مقدس و ٦٥٧٦ جوایزه ارزنده انواع نوت بوک، تبلت، گوشی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار