فرمانده سپاه رامسر اظهار کرد: برون رفت از مشکلات اقتصادی با فرهنگ جهادی در عرصه اقتصاد محقق می شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۱۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ محمد محمدی قاسم آبادی در گفت و گویی گفت: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر موضوعات اقتصادی را بعنوان اولویت برای شعار سال انتخاب کردند و انتخاب شعار حمایت از کالای ایرانی نشان دهنده حساسیت این بخش است.

وی افزود: نقش انتخاب چنین رویکردی از سوی رهبر معظم انقلاب در دهه اخیر نشان از اهمیت ویژه اقتصادی سیاستگذاری های کلان دارد و همه مسئولان باید توجیهی مناسب به این هدف گذاری داشته باشند.

فرمانده سپاه رامسر تصریح کرد: جنگ امروز سلطه با نظام اسلامی جنگ بحث اقتصادی است که در کنار ۲ موضوع جنگ فرهنگی و ایجاد جنگهای نیابتی در منطقه سه ضلع تخاصم استکبار جهانی علیه انقلاب را تشکیل می دهد.

سرهنگ محمدی با ابراز نگرانی از کندی برخی دستگاهها جهت تحقق شعار سال گفت: متاسفانه با وجود تاکیدات مهم مقام معظم رهبری در سالهای اخیر پیرامون توجه به موضوعات اقتصاد مقاومتی دستگاههای اجرایی و متولی بخوبی جهت تحقق این فرمایشات اقدام نکردند که انفعال صورت گرفته مورد انتقاد دلسوزان بوده و لزوم توجه جدی در اقدام و عمل ضروری است.

وی در ادامه سپاه را پیشگام در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب دانست و‌افزود: پاسداران انقلاب اسلامی مانند دیگر عرصه ها برای پیشبرد سیاستهای اقتصادی در خط مقدم حمایت از دولتها حضور داشته و هر گاه از سوی هر دولتی درخواستی جهت کمک به طرحهای اقتصادی مطرح شده سپاه پاسداران طبق رسالت انقلابی خود از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

محمدی تصریح کرد: سپاه ناحیه رامسر از چند سال گذشته با ورود به طرحهای اقتصاد مقاومتی توانست به دستاوردهای خوبی برسد که نشان از وجود روحیه جهادی در این نهاد است.
وی با بیان اینکه سپاه رامسر در راستای اقتصاد مقاومتی با تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد گفت: قرارگاه خدمات اجتماعی با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در سطح شهر و روستا جهت کمک به وضعیت معیشتی و عمرانی اعضای صندوق فعالیت دارد و تا کنون ۸ صندوق در روستاها و محلات مختلف شهرستان رامسر با هدف بهبود معیشت مردم و توانمند سازی در راستای حمایت از کالای ایرانی راه اندازی شده که مورد اسقبال مردم آن مناطق قرار گرفته است.

سرهنگ محمدی درباره فعالیتهای قرارگاه جهاد اقتصادی تصریح کرد: یکی از برنامه های ابتکاری بسیج سازندگی در سال جاری جهت تحقق طرح اعتلای بسیج انتخاب ۲ روستای محروم بعنوان هدف جهت محرومیت زدایی بوده که طی یک فرایند ۵ ساله و با بکار گیری گروه های جهادی و استفاده از حرکتهای آموزشی، فرهنگی و عمرانی در بین روستائیان مشغول بکار است.

فرمانده سپاه رامسر با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به نام گذاری شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی سمت برنامه های اقتصاد مقاومتی به سوی تحقق شعار سال گرایش پیدا کرده است افزود: طرح اعتلای بسیج در راستای مهم ترین عنوان سال بسیج سازندگی بوده که زیر مجموعه آن عناوین جهادی و اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: طرح اعتلای بسیج دارای ۵ عنوان مهم شامل، صندوق های قرض الحسنه و حرکت های جهادی شامل محرومیت زدایی خاص و ریشه کن کردن محرومیت کامل در یک روستا که از قبل آمایش و نقطه هدف در یک روستا انجام می گردد تا براحتی در بحث های آموزشی فرهنگی عمرانی و.. نظارت کافی انجام داد.

سرهنگ محمدی عناوین جهادی که در قالب اردوهای هفت، یک و سه روزه میباشد را به شرح ذیل عنوان کرد: رنگ آمیزی مدارس دیوارها و فضای آموزشی، تعمیر میز و نیمکت در مدارس، زیباسازی و شعار نویسی، تعمیرات ساختمان، کمک به احداث و مرمت خانه عالم، غسلخانه و فضاهای ورزشی در روستاها، مرمت و بهسازی مزار شهدا، امامزاده ها و بقاء متبرکه، کمک به آبرسانی شرب و کشاورزی و سیمانی کردن آنها، واکسیناسیون انسان و دام و احشام، سمپاشی و ضد عفونی اماکن دامی، پاکسازی حاشیه رودخانه ها، سواحل، مسیر کوه ها از پسماند غیر طبیعی و غیر جاذب در طبیعت شامل فلز، نایلون و شیشه با ملاحضه شان بسبجیان، کاشت نهال و احیای جنگلها و مراتع، مشارکت به احداث حوضچه های پرورش ماهی و آبزیان، مشارکت به احداث و راه اندازی واحدهای پرورش دام، طیور، ماکیان و شترمرغ، مشارکت به ایجاد واحدهای تولید قارچ، مشارکت به ایجاد گلخانه برای تولید گل و صیفی جات، مشارکت به آماده سازی باغات و زمینهای کشاورزی ( آبیاری، سمپاشی و شخم زنی)

اردوهای هفت روزه:

ساخت خانه محروم و کمک به ساخت و آبادانی و عمرانی روستاها در قالب محرومیت زدایی

عناوین ارودهای سه روزه:

کلاس طب اسلامی، کلاس خیاطی دوخت زنانه، کلاس چرم دوزی، کلاس آموزش کمکهای اولیه، آموزش طب سنتی، آموزش

ارسال نظرات
پر بیننده ها