معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 120 محفل انس با قرآن کریم دانش آموزی با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۲۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مسعود مهران نیا هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان در ماه مهمانی خدا عنوان کرد. 

120 محفل انس با قرآن دانش آموزی در البرز برگزار شد
وی با اشاره به اینکه این محافل قرآنی با مشارکت دانش آموزان نخبه قرآنی استان در نمازخانه های مدارس و مساجد نزدیک مدارس شهری و روستایی البرز اجرایی شده است، افزود: در این محفل نورانی دانش آموزان به روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم با همراهی برخی از والدین خود پرداختند. 


وی بیان داشت: در برخی از محافل قرآنی دانش آموزان البرز ، قاریان برجسته بین المللی کشور، معلمان و مردم ولایتمدار استان نیز شرکت می کنند. 


وی اجرای این برنامه معنوی و زیبا را برای دانش آموزان در ماه مهمانی خدا بسیار با اهمیت و ارزشمند دانستند و یاد آور شدند: در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزء خوانی و آموزه هایی از کتاب آسمانی مسلمانان بهره گرفت. 


وی تصریح کرد: این برنامه قرآنی با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به صورت متمرکز در 120 محفل پس از اقامه نماز ظهر در نمازخانه مدارس و در مساجد نزدیک به مدارس اجرا شد.


وی اضافه کرد: در برخی از مدارس استان البرز محافل انس با قرآن تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد. 


وی گفت: در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز نیز 50 هزار دانش آموز و معلم این استان شرکت کردند. 


مهران نیا ادامه داد: این دوره از مسابقات در دو مرحله مسابقات آوایی و پژوهشی که شامل قرائت تحقیق،قرائت ترتیل،حفظ عمومی،حفظ ویژه، اذان و مداحی ،احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز در بین دانش آموزان و معلمان اجرا شد. 


وی یادآورشد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز به مدت ده روز در کانون فرهنگی تربیتی استانی شهید فهمیده کرج برگزار شد که در آن 2 هزار نفر به رقابت پرداختند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند. 


وی یادآور شد: دانش آموزان البرزی در سال گذشته موفق به کسب 8 رتبه کشوری در مسابقات قرآن ، عترت و نماز شدند. 


استان البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد. 

ارسال نظرات