مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برکت در رزق و روزی از آثار مهم تقواست، گفت: برخی که اهل تقوا نیستند از صبح تا شب زحمت می‎کشند، ولی بازهم گرفتاری دارند و آرامش برایشان حاصل نمی‎شود،
کد خبر: ۹۰۲۱۸۴۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام محسن قرائتی در ویژه برنامه‎ درس‎هایی از قرآن که شب گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: کسی که تقوای الهی داشته باشد، از بن بست گرفتاری نجات پیدا می‎کند، خدای متعال در قرآن کریم می‎فرماید که برای انسان با تقوا در هر مشکلی یک درب خروج وجود دارد.

وی ادامه داد: برکت در رزق و روزی از دیگر آثار مهم تقواست، برخی که اهل تقوا نیستند از صبح تا شب زحمت می‎کشند، ولی بازهم گرفتاری دارند و آرامش برایشان حاصل نمی‎شود، اما انسان با تقوا با درآمد حلال خویش هم آرامش دارد و هم مالش برکت دارد.

این مفسر قرآن کریم گفت: خداوند همه امور را بر اساس حساب انجام می‎دهد و کار بی‎حساب و کتابی ندارد، اما وقتی انسان تقوا پیشه کند، برای او راه‎هایی دیگری را می‎گشاید تا از آن راه روزی برد. این همان رزق بی‎حسابی است که به سبب تقوا عاید شخص می‎شود.

وی تاکید کرد: از دیگر آثار تقوا در دنیا آن است که خداوند امور و کارهایش را آسان می‎کند تا به آسانی به هر چیزی که می‎خواهد برسد و با عسر و حرجی در امور و کارهایش مواجه نشود.

حجت الاسلام قرائتی اظهار کرد: از آثار تقوا در انسان آن است که انسان تنها به خود نمی‎نگرد، بلکه اهل نیکی به دیگران می‎شود. هم‎چنین حقیقت نیکی را می‎شناسد و اعمالی که بیانگر آن است را به جا می‎آورد.

وی عنوان کرد: کسانی که دارای تقوای قلبی هستند، ادب و توجه به نکات ظریف و لطیف اخلاقی در رفتار اجتماعی در آنان نمود می‎یابد و اهل ادب می‎شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها