خبرهای داغ:
باقری عنوان کرد: ضعف اقتصادی ما بخاطر وابسته بودن به یک محصول یا همان نفت می باشد که غرب نیز از همین مسأله به عنوان اهرم فشار علیه ما استفاده می کند
کد خبر: ۹۰۲۱۸۴۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

مسعود باقری فعال سیاسی و فرهنگی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع)قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: ما نباید در جامعه به اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار نگاه کنیم بلکه باید بپذیریم که این قضیه یک واقعیت اقتصادی است که شاخص های آن نهفته در اعمال و تلاش ماست، نه در حد حرف و شعار.

وی گفت: دشمن با علم به اینکه با فشار اقتصادی می‌تواند به موتور محرک جامعه حمله کند و با افزایش فشارها و تحریم‌های اقتصادی می تواند فرهنگ، اقتصاد و اعتقادات جامعه را از بین ببرد یا به نفع خواسته های خویش تغییر دهد، از این تئوری بر علیه ما استفاده می کند و به حق میداند که جامعه مسلمان ایران با هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری سد بزرگی در برابر اجرای اهداف شیطانی آنهاست.

فعال سیاسی و فرهنگی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با اشاره به نظر شهید محمد باقر صدر ادامه داد: اسلام دارای مکتب اقتصادی است و نیاز به تقلید از تفکرات انحرافی نیست.

باقری همچنین تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبارزه با اقتصاد سرمایه داری به معنای حرکت به سمت سوسیالیسم نیست بلکه علاوه بر شناخت نقاط ضعف اقتصادی و برطرف کردن آن و تقویت نقاط مثبت اقتصاد ملی و مقاومتی می توان از گرایش به سمت سرمایه داری جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مختص دوران جنگ و تهدید نیست بلکه باید آن را به عنوان چشم انداز بلند مدت در نظر گرفت و همچنین نباید برداشت ریاضت گونه از آن داشته باشیم بلکه آنرا به مفهوم شکوفایی مالی و اقتصادی و رفع مشکلات پیش روی قلمداد کنیم.

وی در پایان يادآور شد: ضعف اقتصادی ما بخاطر وابسته بودن به یک محصول یا همان نفت می باشد که غرب نیز از همین مسأله به عنوان اهرم فشار علیه ما استفاده می کند و تنها راه نجات پیدا کردن از اقتصاد تک محصولی بها دادن به سرمایه گذار و تولید داخلی است که آن هم یک مانع بزرگی به عنوان نظام مالی و بانکی ماست که با نرخ بهره بالا میل ورود سرمایه‌گذار به سمت تولید داخل را از بین می برد و قطعاً باید با یک برنامه ریزی دقیق و علمی جهت رفع این معضل قدم های جدی برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها