مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم:

صلح امام حسن(ع) زمینه ساز قیام عاشورا

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم، گفت: صلح تاریخ ساز امام حسن مجتبی(ع) زمینه ای مساعد بود برای قیام امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۴۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین موسی خالصی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد خجسته امام حسن مجتبی(ع)، ایشان را مظهر لطف و کرامت دانست و گفت: نخستین مظهر و نشانه‏ کوثر که بر دامان پاک فاطمه‏ ی اطهر (سلام الله علیها) پا به عرصه‏ گیتی نهاد امام حسن (ع)بود. نشانه‏ ای از تجلی مقدس‏ ترین پدیده‏ای که از خجسته‏ ترین پیوند برترین انسان ها، نصیب حضرت محمد (ص)، علی مرتضی (ع)و فاطمه زهرا (س) گردید. امام حسن عليه السلام در طول زندگي پر برکتش همواره در راه هدايت و ارشاد مردم گام بر مي‏داشت و شيوه‏ ي برخوردش با عموم مردم و حتي دشمنان چنان جالب و زيبا بود که همه را به خود جذب مي‏کرد. امام حسن عليه السلام ملجاء درماندگان، آرام بخش دل‏هاي دردمندان و اميد تهيدستان بود، هيچ گاه نشد که فقيري به حضور آن بزرگوار برسد و دست‏خالي برگردد.

حاج آقاخالصی همچنین اخلاق و زندگانی حضرت امام حسن مجتبی(ع) را مورد بررسی قرار داده و گفتند: امام حسن(ع) چشمه ای جوشان و خروشان از خورشید پر ثمر و با برکت ولایت است که در ماهی عزیز و با شکوه پا به عرصه هستی نهاد و این ماه را با قدوم پربرکت خود آراست. ماه رمضان چون صدفی می ماند که گوهر بسیار گرانبهایی را در سینه خود دارد و بر خود می بالد و بر ماه های دیگر می نازد. امام مجتبی(ع) همچون ستاره ای درخشان در این  ماه نورافشانی می کند. امروز منزل رسالت غرقِ شادی و سرور و دل پاک خاندان عصمت از این فرزند با برکت خشنود است.

وی در ادامه افزود:امام حسن علیه السلام در کنار همه ویژگیهای ارزشی فراوان که حضرتش را الگوی انسانیت قرار می داد و یکی از آنها کرامت و کریم بودن است،زمان شناس نیز بود. آن حضرت در دوره ای واقع شد که از داشتن حداقل یاران خالص هم بی نصیب بود. در چنین شرایطی تدبیر ایشان که در کنار همه اهل بیت - کلهم نور واحد - این می شود که صلحی تاریخ ساز پیشه کند و زمینه را مساعد نگه دارد برای روزی که قیام امام حسین (ع)ممکن گردد و روزی دیگر که امام باقر و امام صادق علیه السلام حوزه های علمیه دایر کنند و معارف ناب دین را منتقل کنند.

وي همچنین خاطر نشان ساخت: به استناد متون فراوان اهل سنت و تشیع ،همه ائمه و بزرگان فرق چهار گانه اهل سنت در محضر آن امام تلمذ کرده اند.امام حسن علیه السلام همچون نامشان مظهر حسن خلق بودند.چون فرزند پیامبری بودند که حسن خلق داشت و اسوه حسنه ی بشریت بود. در واقع امام حسن مجتبی(ع) با صلح سرنوشت ساز خود به ما یاد آوری کردند که همیشه در کنار سه مقوله مهم تاریخ دانی و اغتنام فرصت و آینده نگری باید زمان شناس بود و مقتضیات زمان را درک کرد. مقتضیات زمان مقوله فکری ،فرهنگی و اجتماعی مهمی است که بعدها در مطالعات دانشمندان قدیم و جدید اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.حال اگر بخواهیم به مقتضیات زمان در عمل توجه کنیم باید آگاهیهای عمیق خود را افزایش دهیم.

خالصی در ادامه با توجه به در پیش بودن لیالی پرخیر و برکت قدر وتوصیه به جوانان درخصوص توجه زیاد به معنویات در این شب های عزیز بیان داشت: ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجود مان از گناهان به ما اعطاء گردیده است، لذا بر هر خواهر و برادر مسلمان لازم است از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور استغفار و جبران  اشتباهات، خطاها وشستن گناهانی که از او سر زده است استفاده نماید ، و در این ماه مبارک و این شبهای پر فیض علاوه بر فواید طبی از فواید اخروی آن نیز بهره مند گردد.

وی در پایان با اشاره به حوادث جهان اسلام به خصوص یمن وفلسطین افزود: مسلمانان جهان اجزای یک پیکر می باشند . اگر مسلمانی در فلسطین ، یمن، عراق و یا سوریه دچار رنج و مصیبت می شود مسلمانان دیگر نقاط جهان باید برای کمک به آنها قیام کنند. از یک طرف عده ای خدانشناس به عنوان مسلمان ،برادران ما را در این کشورها قتل عام می کنند و به مساجد و حرم ائمه و اولیا به نام اسلام اهانت می کنند و خود را خلیفه مسلمین می خوانند . جنایت این گروه ها در تاریخ نظیر ندارد. آنها حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی کنند و با اعمال ننگین خود ،اسلام را دینی علیه بشریت معرفی میکنند در حالی که اسلام دین رحمت برای بشریت است. ازطرف دیگر صهیونیستهای جنایتکار در این روزها برادران مسلمان ما را در فلسطین به خاک و خون می کشند و جهان مانند همیشه در برابر این جنایت سکوت اختیار کرده است که مسلمانان باید در روز قدس بار دیگر جوابی دندانشکن در پاسخ به جنایات آنها بدهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار