خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
حجت الاسلام آهنگران عنوان کرد: ما آمده ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم، نیامده ایم تا به هر قیمتی زندگی کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۴۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین جلسه اخلاق به همت معاونت عقیدتی سپاه شهرستان قزوین با سخنرانی حجت‌الاسلام آهنگران مدیر حوزه علمیه امامغ صادق علیه السلام برگزار شد.
در این جلسه آهنگران با اشاره به فرازی از امام سجاد علیه السلام اظهار کرد: اخلاق یعنی رفتار پسندیده، هرچه درجه اعتباری انسان بالا می رود تواضع و فروتنی و اخلاقش باید الگو باشد. انسان در ابتدا نطفه و در انتها جسدی بیش نیست.
وی گفت: هر چقدر انسان قرب الهی داشته باشد نزد خداوند محبوب تر و عزیزتر است. همچنین انسان در این ماه باید از خداوند هدیه و هدایت بخواهد که رفتار و اخلاقش عوض نشود و در صراط مستقیم ائمه اطهار علیهم السلام و ولایت قرار گیرد.
حجت الاسلام آهنگران اظهار کرد: در روایات آمده است چیزی که انسان را در این مسیر از بلایا و خطرات محفوظ می دارد تقوی الهی است. کسی که ایمان به خدا دارد باید تقوا را سر لوحه خویش قرار دهد، تقوی در حقیقت سپری است در مقابل گناهان و روزه سپری در مقابل آتش دوزخ می باشد.
مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام عنوان کرد: در این مهمانی که خداوند انسان را دعوت کرده، روح بر جسم غلبه می کند که از اهداف مهم روزه گرفتن نیز همین غلبه روح بر جسم می باشد.
حجت الاسلام آهنگر ادامه داد: تقوا در حقيقت لباس سراسری است که حجاب گونه انسان را از خطرات حفظ می کند. مراقب باشیم که شیطان لباس ما نشود چون آنگاه جسم و روح و عمر ما را می گیرد. با تقوی انسان ازشمند می شود و بالا می رود و به درجات یقین می رسد.
وی تاکید کرد: قیمت هر کس به اندازه بهای چیزی است که دوست داشته و به آن گرایش دارد و همچنین خداوند در باب روزه می‌فرمایند که اجر روزه را خودم می دهم که این خود نشان دهنده منزلت بالای روزه در پیشگاه خداوند است.
مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام تصریح کرد: انسان دو راه بیشتر ندارد، راه ابلیس و راه خدا. شیطان زشتی ها را در برابر انسان جلوه زیبا می دهد و خطا ها را زینت می بخشد. انسان‌ها چند دسته ای از آنها عباد الرحمن یعنی مخلصین، دسته دیگر متقین که انسان های خوبی هستند ولی گهگاهی لغزش های کوچک و خطاهایی نیز دارند.
حجت الاسلام آهنگران در پایان با بیان جمله ای از حضرت آیت الله بهجت رحمة الله علیه یادآور شد: ما آمده ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم، نیامده ایم تا به هر قیمتی زندگی کنیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها