در نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران در سال ۹۷ عنوان شد
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: آمارهایی که از طلاق ارائه می‌شود گاه مبنای درستی ندارد و همین اخبار نادرست باعث می شود خانواده ها به سمت ازدواج نروند.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۱۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، فریبا نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده در سال 97 با محوریت ساماندهی کودکان بی‌هویت در بدو تولد، که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: آسیبی که در دستگاه های ما وجود دارد این است که در بسیاری از جلسات به سراغ اخبار بد می رویم و از پیشرفتهای حوزه کاری خود کمتر صحبت می کنیم. اخبار بد پیرامون ما را فراگرفته و این مسائل باعث می شود تبدیل به آدم هایی افسرده شویم.
وی افزود: معضل فرزندان بی هویت در سراسر جهان وجود دارد و باید با رویکرد خلاقانه و چند عاملی به این معضلات حوزه خانواده نگاه کرد تا دچار حرفهای تکراری نشویم.
نظری پور اضافه کرد: مشکل بسیاری از کودکان بی هویت این است که پدر این فرزندان مشخص نیست و با استفاده از تکنولوژی های نوین می توان پدر را مشخص کرد.
وی با بیان اینکه وجود ساختارهای موازی و درهم تنیده ای که متولی یک بخش هستند از معضلات ما در کشور است، گفت: به مدیران کل بانوان کشور ابلاغ کرده ام که در حوزه هایی که متولی مشخص دارد ورود نکنند و فقط مطالبه گر باشند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در حوزه ورود زنان به ورزشگاه از من نظر خواستند اما متولی این بخش وزارت ورزش و جوانان است بنابراین شخصا در این حوزه اظهار نظر نمی‌کنم.
وی تصریح کرد: آمارهایی که از طلاق ارائه می شود گاه مبنای درستی ندارد و همین اخبار نادرست باعث می شود خانواده ها به سمت ازدواج نروند گاه نیز اظهار نظرها در حوزه خانواده توسط افرادی می شود که متولی یا صاحب نظر در این حوزه نیستند.
نظری پور خاطر نشان کرد: گاه طرح مشکلات به نحوی انجام می شود که هویت ملی ما را خدشه دار می کند و فرهنگ عمومی کشور را به سمت غلطی می برد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه کار در حوزه زنان و خانواده فرابخشی و فراجناحی است، گفت: طرح مهمی که دنبال می کنیم گفتگوی ملی خانواده است، گفتگوی بین اعضای خانواده زیر نیم ساعت است و باید به دنبال افزایش آن در این طرح به صورت جدی باشیم و شعار ما هم در سال 97 امنیت و نشاط زن، خانواده سالم و جامعه پویا است.
منبع: فارس
ارسال نظرات