مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی دو مین نمایشگاه فعالیت های ستاد عتبات عالیات با عنوان «نشان ارادت» در تبریز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از برنامه های مهم این ستاد طی ماه مبارک رمضان است که از 11 تا 18 خرداد در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز دایر می شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۲۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی داداش زاده افزود: این نمایشگاه طوری برنامه ریزی شده که مردم بیشتری از آن به جهت مصادف بودن آن با شب های احیا، سالگرد امام راحل، بزرگداشت پانزده خرداد و روز قدس بازدید کرده و با عملکرد ستاد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات نهادی غیردولتی و مردمی است، اظهارداشت: همه درآمد و هزینه های این ستاد از طریق کمک های مردمی تامین می شود بطوریکه سرانه هر ایرانی جهت کمک به این ستاد سالانه  تنها حدود 800 تومان می شود.

داداش زاده با اشاره به برخی شائبه ها درباره هزینه های ستاد عتبات، بیان کرد: همه این هزینه ها به وسیله رایزنی و عقد تفاهم نامه های مختلف با سازمان ها و نهادهای مردمی همچون هیات های مذهبی، مساجد، تکایا، اصناف و اتحادیه های صنفی جمع آوری و مردم نیز با توجه به عشق و ارادت قلبی خودشان به ائمه اطهار(ع) کمک های نقدی و غیرنقدی را بدون هیچ چشم داشتی به ستاد ارسال می کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد این نوع شائبه ها تلاش وهابیت برای پیشگیری از نفوذ شیعه است چراکه همیشه از آن هراس داشته اند و برای اینکه بتوانند مانع چنین نفوذ مهمی باشند و بتوانند به اقدامات خود دست یابند درصدد پیشگیری از آن با ایجاد این نوع شایعه ها هستند.

برپایی دومین نمایشگاه «نشان ارادت» در تبریز/ وهابیت از نفوذ شیعه هراس دارد

داداش زاده ادامه داد: فعالیت های عمرانی و خدماتی گسترده این ستاد در عراق، برای تعلق خاطری است که به ائمه اطهار(ع) داریم و علاوه بر آن بازسازی حرم آن ها موجب توسعه تعاملات فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های عمرانی و خدماتی از اهداف فعالیت های این مجموعه برای تحکیم و تقویت فرهنگ اصیل شیعه است، خاطرنشان کرد: ستاد عتبات عالیات تاکنون 200 طرح بزرگ و کوچک مختلف عمرانی، بازسازی و مرمت حرم های مطهر ائمه(ع) در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین را آغاز کرده که از این تعداد 150طرح را به سرانجام رسیده و 50طرح آن نیز در دست اجراست.

داداش زاده صحن حضرت فاطمه(س) با زیربنای 220هزار مترمربع در نجف را از بزرگترین طرح های این ستاد نام برد و گفت: بخش هایی از آن سال گذشته تحویل داده شده است و تلاش می شود عید غدیر امسال نیز قسمت های زیارتی آن به پایان برسد.

مدیر ستاد عتبات عالیات صحن عقیله بنی هاشم با عنوان صحن حضرت زینب(س) در مساحت پنج هکتار در کربلای معلی و ترفیع گنبد امام حسین (ع) تا 7.5 متر همراه با لاغرسازی ستون های اطراف ضریح  را از جمله طرح های بزرگ دیگر ستاد عتبات عالیات برشمرد که استان های مختلف در ساخت آن مشارکت دارند.

داداش زاده افزود: همه مصالح مورد نیاز در طرح های عمرانی ستاد عتبات عالیات از ایران تامین می شود که در همه آن ها از افراد و متخصصین ایرانی علاقه مند و داوطلب به کار گرفته می شوند و در هیچ یک از طرح های ستاد نیروی انسانی غیر ایرانی استفاده نمی شود.

وی همچنین به فعالیت این ستاد در شهرستان های استان هم اشاره و بیان کرد: دفاتر ستاد در 21 شهرستان استان فعال بوده و در برخی از شهرستان ها هم علاوه بر دفاتر شهرستانی دفاتری در بخش های مختلف آن ها همچون مایان، خسروشاه و شهند و ... دایر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها