با خبر افزایش تولید تولیدکنندگان نفت
انتشار خبر توافق عربستان و روسیه برای افزایش تولید در نیمه دوم سال، قیمت نفت را امروز ۱.۳۶ دلار کاهش داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۳۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت امروز حتی نسبت به روز جمعه کاهش‌های شدیدتری را ثبت کرد زیرا عربستان و روسیه اعلام کردند که تولید خود را افزایش خواهند داد و افزایش تولید نفت آمریکا نیز هیچ نشانه ای از فروکش از خود نشان نداد.

هر بشکه نفت برنت با 1.36 دلار کاهش 75.08 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.30 دلار کاهش 66.58 دلار معامله شد.

نفت برنت و نفت خام آمریکا به نسبت بالاترین قیمت که در اوایل ماه می ثبت کردند، به ترتیب 6 و 8.3 درصد افت قیمت دارند.

در چین، نفت خام شانگهای 3.8 درصد افت داشت و به 462.3 یوآن در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک به همراه روسیه در سال 2017 عرضه نفت خود را برای کمک به افزایش قیمت کاهش داد. قیمت نفت در سال 2016 به کمترین میزان در یک دهه گذشته و به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید.

اما قیمت‌ها از آغاز سال گذشته با کاهش عرضه افزایش یافت و نفت برنت هفته گذشته به بالای 80 دلار در هر بشکه رسید و سبب بروز نگرانی‌هایی در مورد ضربه به رشد اقتصادی و تشدید تورم در جهان شد.

چتان آهای، اقتصاددان ارشد در بانک مورگان استنلی آمریکا در یادداشتی نوشت: «سرعت افزایش قیمت‌های اخیر، بحث هایی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است که این وضعیت رشد اقتصادی جهانی را با ریسک‌های کاهشی مواجه کند.»

عربستان و روسیه روز جمعه اعلام کردند که در مورد افزایش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز گفتگو می‌کنند.

بانک ای‌ان زد روز دوشنبه اعلام کرد: «پس از انتشار گزارش‌های مبنی بر اینکه روسیه و عربستان برای تولید نفت در نیمه دوم سال توافق کردند، قیمت نفت کاهش یافت.»

در عین حال، افزایش تولید نفت آمریکا نیز نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد و حفاران آمریکا همچنان به تحقیقات برای اکتشاف میدان نفتی جدید ادامه می‌دهند.

شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 25 می، 15 دکل جدید فعال کردند و تعداد دکل‌های فعال به 859 دکل رسید که بالاترین رقم از سال 2015 به شمار می‌رود.

ارسال نظرات