در مراسم یادبود حجت الاسلام غلامرضا حسنی در خوی عنوان شد:
مراسم یادبود درگذشت عالم نستوه، مجاهد فی سبیل الله حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده سابق رهبری و امام جمعه ارومیه با حضور فرزندان و بستگان آنمرحوم، مسئولین لشکری، کشوری و خیل دوستداران آن عالم فرهیخته در حسینیه و بقعه متبرکه آستان مقدس شیخ نوایی خوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۴۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه سابق شهرستان نقده در جمع اهالی شهرستان با اشاره به روایات و آیات الهی حجت الاسلام حسنی را به عنوان مجاهد فی سبیل الله خطاب قرار داد و افزود : ایشان در طول حیات پر برکت خود بیش از ۷دهه مشغول خدمت در راه خدا و مبارزه با دشمنان و جهاد در راه الهی بودند و به معنای واقعی کلمه اسوه و نمادی بی بدیل برای مردمان آذربایجان تبدیل شدند.

  حجت الاسلام حیدری زاد در ادامه با پرداختن به ابعاد شخصیتی نماینده سابق رهبری در استان آذربایجان غربی، خاطر نشان كرد: این عالم وارسته به اخلاق و معرفت مقید به انقلاب، در هر شرایط زمانی معتقد به ادای نماز اول وقت بودند و بارها در مراسم هایی که به بزرگداشت جایگاه علمی، فرهنگی و فداکاری های ایشان برگزار می شد و عمدتا شخصیت های بزرگی به عنوان مدعو و شرکت کننده در آنجا حضور به هم می رسانند، برخلاف عرف های معمول در گوشه ای از سالن بلافاصله بعد از اذان به اقامه نماز می پرداختند .

 این استاد دانشگاه با یادوآری  این نکته که ما قدردان این عالم خستگی ناپذیر هستیم و خواهیم بود افزود: فداکاری ها و رشادت های این فرزند خلف آذربایجان طی سالها و قرن ها از یاد مردمان ما از بین نمی رود و همیشه تاریخ از این عالم به عنوان نماد آذربایجان یاد خواهد شد.

 لازم به یادآوری می باشد در این مراسم قاریان برجسته شهرستان و مداحان اهل بیت برای شادی روح آنمرحوم به تلاوت قرآن و مرثیه سرایی پرداختند.

ارسال نظرات