خبرهای داغ:
فرماندار هشترود:

طلاق در هشترود کاهش منفی 29.7 درصدی داشته است

فرماندار هشترود در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی این شهرستان از کاهش منفی 29.7 درصدی طلاق در هشترود خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۷۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان افزود: 97 واقعه طلاق در طول یکسال گذشته در هشترود به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته که به تعداد 113 مورد بود بیانگر کاهش 29.7- درصدی طلاق می باشد.

وی ادامه داد: در هشترود 33 درصد طلاق ها, طلاق غیر مدخوله یعنی عملا زوجین بدون سر گرفتن زندگی مشترک جدا شده اند.

امینیان با بیان اینکه 68 در صد طلاق های ثبت شده کمتر از پنج سال بوده، اظهارداشت: از این مقدار 14.44 درصد نیز طول مشترکشان به یک سال هم نکشیده است و به عبارت دیگر به جای برگزاری سالگرد ازدواج مراسم طلاق برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه نداشتن شغل و بیکاری و عدم توان اقتصادی را باید از دیگر علل گرایش زوج ها به طلاق دانست، افزود: ایجاد اشتغال و تعیین دستمزد های مکفی با توجه به هزینه های واقعی زندگی از جمله راهکارهای کاستن ازآمار طلاق بیشمار می روند.

امینیان اضافه کرد: در 2 ماهه اول امسال 7 مورد طلاق ثبت شده که مشابه سال گذشته 18 موردبود ودر 2 ماهه اول امسال برای هر 100 ازدواج 6.31 درصد طلاق به ثبت رسیده بعبارتی ب ای هر 15.86 ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است.

وی مهمترین علت وجود آسیب های اجتماعی را عدم آموزش صحیح افراد به واسطه تفکر سنتی و رایج به منظور مقابله و ایستادگی در مقابل آن بر شمرد.

امینیان خواستار بهره گیری از توان وظرفیت کارشناسان علمی و مذهبی با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی ومردم در زمینه مهار آسیب های اجتماعی شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه زادگاه ریاضی دان شهیر جهان پروفسور محسن هشترودی شهرستان هشترود می باشد خواستار ساخت و ایجاد خانه ریاضی استان در این شهرستان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار