رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از برگزاری هیجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در سال ٩٧ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۷۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیب صدقی با بیان اینکه جشنواره سراسری شعر غدیریه همچون سال‌های گذشته به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود؛ اظهار داشت: چند سالی است که برگزاری این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و امسال نیز هیجدهمین دوره آن همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ و آموزه های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر  عنوان کرد.

به گفته صدقی، جشنواره«شعر غدیریه» با گستره سراسری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با موضوعاتی شامل: خدا در باور حضرت علی (ع)، انسان در دیدگاه حضرت علی (ع)، جهان در چشم‌انداز حضرت علی (ع)، تنهایی‌های حضرت علی (ع)، قرآن در منظر حضرت علی (ع)، نماز و نیاز حضرت علی (ع)، شکوه و عظمت نهج‌البلاغه، خاطره غدیرخم،‌آن خطیب تاریخ، رذایل و فضایل در نظر حضرت علی (ع)، ستایش اهل معرفت از حضرت علی (ع) و اخلاص در ایمان حضرت علی (ع) برگزار می‌شود.

صدقی موضوع بخش ویژه جشنواره سراسری «شعر غدیریه» را داستان کوتاه با موضوع نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری ( حمایت از کالای ایرانی) عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیجدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیریه بناب» شهریورماه جاری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا دهم مردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در بناب، خیابان چمران، روبه روی بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و یا سامانه الکترونیکی به آدرس www.bonab.farhang.gov.ir ارسال کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها