جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

89 روستا جامعه هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج)

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:قرار گاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان برای رسیدگی به مناطق محروم و شکوفا کردن دهستان های استان در سپاه انصارالمهدی (عج)به فرماندهی سردار کرمی تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۹۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:ابوالفضل طهماسبی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی فعالیت کاری خود را در سه دهستان استان زنجان آغاز نموده است اظهارداشت: قره‌پشتلو پایین، شهرستان ماه‌نشان، دهستان پری، شهرستان خدابنده ودر دهستان اول بیک در مجموع 89 روستا جامعه هدف این قرار گاه برای فعالیت های جهادی می باشند.

وی  از مشارکت و همکاری ادارات نهادها و خیرین در پنج عرصه فرهنگی، اشتغال و معیشت، بهداشت و سلامت، عمران و زیرساختی خبر داد و عنوان کرد: از جمله اقدامات این قرار گاه تشکیل هسته‌های جهادی در روستاها با مشارکت و عضویت شوراهای اسلامی، هیأت امنای مساجد، معتمدین، ریش‌سفیدان، امام جماعت و جوانان علاقه‌مند در این عرصه است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته 55 پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال تعریف شد که از این تعداد 25 پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 تا 100 درصد انجام شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه 24 پروژه  سال گذشته به این پروژه‌ها اضافه شده است تصریح کرد: اعتبار این پروژه‌ها 50 میلیارد ریال است که نصف این مبلغ توسط قرارگاه و مابقی توسط اداره‌ها، مردم و خیران تقبل می‌شود که ترمیم و مرمت و نیز احداث منابع آب شرب و محل ذخیره آب کشاورزی از جمله اولویت مهم ما در این روستاها است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های این قرار گاه که در شش ماهه سال جاری انجام می شود را عنوان کرد و افزود: تشکیل کارگروه‌های اشتغال و معیشت، یکی از کارگروه‌های ویژه این قرارگاه محسوب می‌شود.

این مقام مسؤل با بیان اینکه 18 روحانی به همراه خانواده در این سه دهستان استقرار یافته اند خاطر نشان کرد:به همت این روحانیون در سال گذشته راهپیمایی 22 بهمن در روستاهایی انجام شد که تا کنون این برنامه را نداشته اند و روحانیون در این عرصه به صورت جهادی مشغول به فعالیت هستند.

طهماسبی با اشاره به تجهیز 20 کتابخانه روستایی، مرمت مدارس،فراخوان مسابقه انشا نویسی تصریح کرد:جوایز این مسابقات نیز در قالب اقتصاد مقاومتی  و حمایت از کالای ایرانی از جمله دستگاه جوجه کشی، چرخ خیاطی و دستگاه کره ساز از این نوع می باشد.

 وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای پروژه ها بسیار زیاد است و هر جا که مردم پای کار بوده اند، هزینه ها نصف شده است،تصریح کرد: آستان قدس رضوی در پروژه‌های محرومیت زدایی در 9 پروژه به قرارگاه پیشرفت کمک کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار