جلسه هم اندیشی در رابطه با موضوع قرآن و عترت در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۹۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کارگاه و جلسه هم اندیشی حول محور موضوع قرآن و عترت به همت موسسه بین الحرمین شاهرود برگزار شد.
مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین در این کارگاه هم اندیشی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در باب ثقلین تاکید کرد: نکته مهمی که در این روایت وجود دارد، اعلام جدایی ناپذیری بین قرآن کریم و عترت از سوی پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است.
محمد ابراهیمی با بیان اینکه قرآن و آموزه‌های ما سخن هیچ دسته‌ای را نفی نمی‌کند، افزود: بیان قرآن این است که سخن هیچ کدام از دسته‌ها کامل نیست و پیامبر اعظم اسلام (ص) ضلع سومی را مطرح می‌کنند که تمسک مردم به قرآن کریم و عترت است.
وی با تاکید بر قرار گرفتن جامعه در کنار قرآن و عترت تصریح کرد: اگر جامعه‌ای قرآن و عترت را به حال خود رها کرد، عین ضلالت و گمراهی در جامعه رخ می‌دهد.
ابراهیمی بیان کرد: قرآن و عترت نباید از هم جدا شوند، هم قرآن کریم و هم پیام‌های هدایتگرایانه ائمه اطهار (ع) باید در متن زندگی جامعه باشد تا جامعه روی سعادت و خوشبختی را ببیند.
وی با بیان این که قرآن کریم و شریعت مفسر می‌خواهد، خاطرنشان کرد: نقش تبیینی قرآن را هم پیامبر (ص) و هم اهل بیت (ع) دارند و در کلام نورانی امام سجاد (ع) بیان شده است که قرآن و عترت نقش مکمل بودن را دارند.
ابراهیمی با اشاره به مشترکات بین قرآن کریم و عترت اظهار کرد: قرآن و عترت میراث ماندگار پیامبر (ص) هستند، هر دو برخودار از عصمت هستند، هر دو مایه حیات بشر هستند و موجب سعادت و احیای بشر می‌شوند و هر دو واسطه ارتباط و آشنایی انسان با خدا هستند.
وی در قبال وظایف ما درباره قرآن گفت: بهترین کلام، کلام الهی است و نخستین وظیفه ما فراگیری و یادگیری قرآن است و ارشاد باید بخشی از بودجه‌های قرآنی خود را برای فراگیری قرآن به ویژه نونهالان قرار دهد.
ابراهیمی درباره وظایف ما درباره عترت گفت: باید سیره اهل بیت (ع) را بشناسیم که این امر زمینه محبت و اطاعت از ائمه اطهار (ع) را به دنبال دارد.
این جلسه هم اندیشی به مدت دو روز با حضور فراگیران و دانشجویان موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین در دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) برگزار گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها