حجت الاسلام احمدی گفت: حضرت خدیجه(سلام الله علیها)یار و غمخوار پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم)بود.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۱۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛به مناسبت سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها مراسم سوگواری آن بانوی نمونه جهان اسلام به همت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد درحسینیه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزارشد.

دراین مراسم استاد حوزه علمیه شهرکردبا تسلیت سالگرد و فات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها  گفت: آن با نوی نمونه جهان اسلام حامی راستین پیامبراعظم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله وسلم بود و جان و مال خویش را تقدیم مقام رسالت کرد .

حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها از خاندانی اصیل و ممتاز بود که قبل از هجرت در مکه  متولد شد.

وی به کینه و القاب همسر گرامی پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیهادارای کینه هایی از جمله: ام الزهرا، ام الصعالیک، ام الیتامی و ام المومنین بودند و برخی از القاب ایشان به استناد روایات، طاهره، مبارکه، صدیقه، زکیه، راضیه و کبری است.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: هدف خدیجه سلام الله علیها از تجارت، ثروت اندوزی نبود، بلکه کمک به درماندگان و یتیمان بود و همانطور که ذکر شد او را به عنوان ام‌الصعالیک و ام الیتامی می خواندند و سرانجام همه ی اموالش را در اختیار پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم  قرارداد و در راه اسلام صرف کرد.

استاد حوزه علمیه شهرکرد گفت: ثمره ازدواج پرخیر و برکت حضرت نبی گرامی اسلام صلوات الله علیه وآله وسلم با حضرت خدیجه سلام الله علیها بنابه روایات تاریخی،6 فرزند،  4 دختر و 2 پسر بوده اند.

وی افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها درحساس ترین شرایط زندگی پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم چه آن زمان که وجود مبارکش در آستانه نزول وحی قرار داشت و چه آن زمان که وحی الهی بر قلب پاکش نازل شد و جهانی را به لرزه در می آورد، همیشه رسول اکرم اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم را به خوبی درک می کرد و با تمام وجود حامی افکار و اندیشه های توحیدی آن حضرت محسوب می شد.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد:در پرفراز و نشیب تاریخ اسلام،حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به خوبی عمل کرد.

درادامه این مراسم مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج منصور اسلام پناه به ذکرمصیبت پرداخت و حدیث شریف کسا را قرائت کرد.

ارسال نظرات