براي نخستین بار در استان اردبيل، شرکت کشت و صنعت مغان به‌ صورت پایلوت در یک هزار و 14 هکتار از اراضی کشاورزی خود چغندر قند پاییزه کشت کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۲۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

كشت چغندر قند پاييزه برای اولین بار در شهرستان پارس آبادمغان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه بحث آب یکی از مهم ترین و جدی ترین موضوعات در کشور ماست، گفت: یکی از مزایای کشت پائیزه چقندر قند 2 تا 3 بار صرفه جویی در دفعات آبیاری است.

محمود علایی افزود: آفات ویژه ای که به محصول چقندر خسارت وارد می کند، در کشت پائیزه این محصول نسبت به کشت بهاره، از شدت کمتری برخوردار است لذا از گزند آفات کمتر خسارت می بیند.

وی گفت: بیماری هایی که در چقندر قند وجود دارد، مخصوصا بیماری های قارچی که از نظر کمی و هم از نظر تناژ و میزان قند به چقندر خسارت وارد می کند ، در چقندر پائیزه کمتر دیده شده و کمتر به آن خسارت وارد می کند.

علایی با بیان اینکه در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و به خاطر صرفه جویی در مصرف آب و دیگر مزایای چغندر قند کشت و صنعت مغان اقدام به كشت این محصول کرده، تصریح کرد: امید است کشت چغندر قند در بين کشاورزان بخش خصوصی و منطقه مغان تسری پیدا کرده و بتوانیم از مزایای این محصول در راستای تامین شکر کشور استفاده کنیم.

معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خاطرنشان كرد: پیش بینی می شود امسال 60 هزار تن چغندر مرغوب تولید و برای تبدیل به شکر، روانه کارخانه قند مغان شود.

ارسال نظرات