نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان :

روزه باعث ریشه‌دار شدن اخلاص در وجود انسان است

حجت الإسلام متین، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) در گردهمایی تبیین فرهنگ نهادی در بین کارکنان سپاه انصار المهدی(عج) ضمن عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید روزه برای من است و من خود جزای روزه را می‌دهم؛ لذا باید این روزه را با کیفیت انجام دهیم و برای اینکه این مهم انجام شود نیازمند معرفت است.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۴۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: سؤالی که جوانان مطرح می‌کنند این است که چه عملی باعث افزایش اخلاص می‌شود، حضرت فاطمه زهرا (س) در خطبه فدکیه در قالب یک جمله و یک توصیه فوق العاده به این مسئله اشاره کرده است که خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص را در وجود انسان ریشه‌دار کند. وی افزود: بخشی از خطبه فدکیه بیان فلسفه احکام است؛ برای نمونه حضرت فاطمه زهرا (س) به مضمونی می‌فرمایند: خدا ایمان را برای پاک شدن از شرک، نماز را برای دوری از تکبر قرار داد  و جهاد را برای این واجب کرد تا وسیله عزت اسلام باشد.

حجت السلام خاتمی در ادامه افزود، خیلی وقت‌ها زمینه اخلاص برای افراد ایجاد می‌شود ولی آنچه مهم است ماندگاری اخلاص است،ریشه دار شدن اخلاص است، ریشه زدن اخلاص در وجود انسان به ملکه تبدیل می‌شود. اخلاص، روحیه و اعتماد به نفس را بالا می‌برد. روزه تنها عملی است که ریا در آن ورود ندارد، ولی در نماز، جهاد و صدقه امکان ریا وجود دارد.

حجت الإسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به اینکه امام (ره) در ماه مبارک رمضان اکثر برنامه‌های خود، به جز برنامه‌های ضروری را تعطیل می‌کرد تا به خودسازی بپردازد؛ افزود: اگر امام (ره) خودسازی نمی‌کرد، نمی‌توانست این انقلاب را ایجاد کند و سر پا نگه دارد.

 وی در تشریح چگونگی شکل‌گیری نهضت اسلامی در سال 42 خاطر نشان کرد که امروز اینترنت، ماهواره و رسانه دنیا را به یک دهکده تبدیل کرده‌اند؛ در حالی که در سال 42 چنین امکاناتی نبود، وسیله ارتباطی امام (ره) یک خودنویس، یک صفحه کاغذ و گاهی هم یک سخنرانی بود، بمباران تبلیغاتی امروزه در آن زمان نبود. اولاً کشور ایران را باید با ذره‌بین سیاست جست‌و جو می‌کردند تا ببینند کجاست، ثانیاً مذهب را در آن زمان منزوی کرده بودند و اسلام در حاشیه بود.

وی با اشاره به پیشینه دشمنی با مذهب، گفت: با شروع رنسانس در اروپا و پیشرفت‎‌های چشمگیر در زمینه صنعت، اینگونه القا شد که عقب‌ماندگی به خاطر آموزه‌های کلیسا است؛ بنابراین باید دین فقط در کلیسا باشد. وی افزود با این همه تبلیغات منفی علیه دین و به خصوص اسلام کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب ایران که یک انقلاب اسلامی بود به پیروزی برسد، ولی انقلاب با آن عظمت به پیروزی رسید. و کسی فکر نمی‌کرد که این انقلاب پس از پیروزی بتواند دوام بیاورد.

نماینده ولی وفقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی پرداخته و افزود که یکی از این توطئه‌های ظالمانه جنگ بود.

وی با یادآوری آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد که اصل جنگ با فتح خرمشهر و سال 61 تمام شد و فکر ایجاد بسیج مستضعفین در همان سال‌ها به ذهن امام خطور کرد که در خرمشهر همان ایده اتفاق افتاد. وقتی خرمشهر به پیروزی رسید؛ یعنی مقاومت ثمره داده است. سند پیروزی انقلاب اسلامی در آزادی خرمشهر پایه گذاری شد و امروز همان تفکر بسیج و مقاومت در لبنان، سوریه و عراق جواب داده است.

ارسال نظرات