خبرهای داغ:
شهردار قزوین گفت: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های خوبی درزمینه ی مطالعات و پژوهش است که می‌تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مدیریت شهری کمک کند.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۷۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بیج در قزوین، فرشاد پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی قزوین با حضور در دفتر علی صفری شهردار قزوین در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری با شهرداری به گفت‌وگو پرداختند.
علی صفری در این مراسم با اشاره به ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه علمی کشور می‌تواند پایه و اساس کارهای اجرایی شهرداری باشد.
وی افزود: ما آمادگی داریم با عقد تفاهم‌نامه بخشی از پروژه‌ها و مطالعات جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب اجتماعی ورود پیدا کنیم و از این مطالعات در مدیریت شهری بهره‌مند شویم.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: برآیند خروجی این مطالعات می‌تواند به ما نشان دهد که در چه هدفی حرکت کنیم، جهاد دانشگاهی می‌تواند با سازمان فرهنگی ورزشی و نوسازی همکاری کنند، با عقد تفاهم نام پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم.
در پایان این مراسم تعیین شد که بین شهرداری و جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه منعقد شود تا کارها به‌صورت جدی پیگیری شود.
جهاد دانشگاهی نقاط مشترکی با شهرداری دارد
در این دیدار فرشاد پیله چی نیز گفت: بین جهاد دانشگاهی و شهرداری قزوین نقاط مشترک مهمی وجود دارد می‌تواند زمینه تعامل ما را فراهم کند، ما در جهاد دانشگاهی تمام توانایی‌های خود را بسیج کردیم و در شهرستان‌های استان نیز ورود پیدا کردیم.
وی افزود: جهاد دانشگاهی قزوین ۱۴ سال تأسیس‌شده است و از ۶ بخش مختلف تشکیل‌شده است، معاونت پشتیبانی اداره مالی را بر عهده دارد، معاونت فرهنگی نیز شامل مرکز افکار سنجی (ایسپا)، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، انتشارات و سازمان دانشجویان است.
پیله چی یادآور شد: در حوزه آموزش نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و دوره‌هایی برگزار می‌شود که مهارت افزا باشد، استقبال از دوره‌ها بالا است و توانستیم جمعیت خوبی را تحت پوشش قرار دهیم، همچنین در حوزه پژوهش نیز در دو بخش صنعت و درمان واردشده‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی قزوین در بخش درمان اولین مرکز ناباروری در استان را تأسیس کرده است که این امر اتفاق مهمی است که در ۵ سال اخیر ۴۸۰ فرزند به دنیا آمده است که در حوزه کاهش آسیب اجتماعی به‌ویژه طلاق تأثیر بسزایی دارد.
وی بیان کرد: شهرداری در همه جنبه‌های جدی شهر ورود پیدا می‌کند و با توجه به سیاست‌گذاری شهرداری و تأسیس شمس شاهد اتفاقات مثبتی در شهر هستیم، جهاد دانشگاهی خودگردان است و با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌تواند در حوزه شهری به شهرداری کمک کند.
پیله چی خاطرنشان کرد: استقرار نظام مدیریت دانش، شناسایی و جانمایی تابلوهای شهری، مرمت خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی، مستندسازی اقدامات انجام‌شده شهرداری، انجام کارهای پژوهشی، جمع‌آوری آب‌های سطحی و استفاده در مدیریت شهری ازجمله برنامه‌هایی است که می‌توانیم با شهرداری همکاری داشته باشیم.
1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها