نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اگر دیروز خاکریز جنگ‌مان با دشمن شلمچه، خرمشهر یا قصرشیرین بود،امروز سنگر ما دریای مدیترانه است.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۹۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم عصر شعر «فتح خون» با حضور شاعران برجسته استان زنجان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس پر از حوادثی است که می تواند در ارائه فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ این دوران باید از دو بعد نظامی و سیاسی بررسی شود تا ابعاد مختلف آن برجسته شود، افزود: در عملیات بیت المقدس رزمندگان 38 روز با دستان خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی و مقاومت کردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به بازتاب بین‌المللی فتح خرمشهر،بیان داشت: دشمن بدون تعارف قصد ماندن در خرمشهر داشت چرا که این شهر برگ برنده‌ای در دست صدام و همپیمانان بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: صدام به قدری از تصرف خرمشهر مطمئن بود که در مصاحبه ای گفت اگر ایرانیان خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنان می دهم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری" خرمشهر سمبل مقاومت بود" و این ایستادگی برای ایران اسلامی ثمرات بیشماری داشت.

 وی با بیان اینکه هنرمندان باید مصادیق اساسی و کلان حیات فکری،اعتقادی و سیاسی جامعه را در قالب نظم ماندگار کنند،افزود: هنرمند با افزودنی ها می توانند ماندگاری هنر خود را افزایش دهد.

امام جمعه زنجان فتح خرمشهر را فتح‌الفتوح اعلام کرد و گفت: فتح خرمشهر به ‌عنوان عمق راهبردی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توجه به این عمق موجب ثمرات برای جامعه اسلامی می شود.

وی گفت: اگر دیروز خاکریز جنگ‌مان با دشمن شلمچه، خرمشهر یا قصرشیرین بود،امروز سنگر ما دریای مدیترانه است.

 آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه استکبار برای از بین بردن جمهوری اسلامی، نزدیک به 40 سال تلاش کرده است، گفت: امروز ایران با تفکر مقاومت موجب عصبانیت دشمنان شده است.

 وی با اشاره به اینکه امروز با کشورها در مرز خودمان نمی‌جنگیم، اما ضروری است با هم صدایی و کنار گذاشتن  گله‌گذاری ها،شماتت‌ها و چنگ انداختن به صورت همدیگر اهداف نظام اسلامی را به پیش ببریم.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حضورمان در عراق و سوریه را انکار نمی کنیم چرا که با دعوت دولت قانونی این کشوررفته ایم.

وی گفت: حمایت معنوی از مردم مظلوم یمن و غزه استراتژیک و عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.

 در ادامه این مراسم، سرپرست حوزه هنری استان زنجان با اشاره به فصل جدیدی از فعالیت‌های حوزه هنری اظهار داشت: قطعا کاستی‌ها و ضعف‌های متعددی در بخش فرهنگ و هنر وجود دارد.

امیر نعمتی با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان نهادی انقلابی و برگرفته از بطن انقلاب فعالیت می کند، افزود: ثبت و ضبط و حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت از وظایف این حوزه است.

وی با اشاره به ثبت و ضبط و انتشار کتاب‌هایی در زمینه تاریخ شفاهی خاطرات که رزمندگان و خانواده‌های ایثارگران و شهدای استان زنجان، گفت: در روزهای آینده شاهد رونمایی از این کتاب‌ها خواهیم بود.

 

ارسال نظرات