مسئول بسیج اساتید شهرستان نیشابور خبر داد:

تشکیل اندیشکده‌های راهبردی و تخصصی در نیشابور

مسئول بسيج اساتيد شهرستان نيشابور از تشکيل انديشکده هاي راهبردي و تخصصي جهت کمک به حاکميت نظام وشهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۹۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مسئول بسیج اساتید شهرستان نیشابور در جلسه شورای سیاستگذاری بسیج اساتید مراکز آموزش عالی نیشابور اظهارکرد: اندیشکده‌های راهبردی وتخصصی جهت کمک به حاکمیت نظام وشهرستان در این کانون تشکیل می‌شود.

عباسعلی حلاجی گفت: تکلیف امروز بسیج اساتید به عنوان قشر آزاد اندیش و خلاق، شناسایی اساتید دغدغه‌مند وخلاق و دعوت به سازمان گسترده بسیج وسازماندهی وبه کارگیری است.

وی خاطرنشان کرد: روش جهاد گونه اساتید درفرهنگ سازی است و بسیج اساتیدبحث سازش را ندارد و حداقل ۳۰ مورد امر به معروف ونهی از منکرمسئولین راانجام داده است.

این استاد دانشگاه یاد آورشد: می‌خواهیم بسیج اساتید در برخی موارد کاربردی باشد وبسیج دانشجویی است که می‌تواند کاربزرگ جهاد فرهنگی راانجام بدهد.

حلاجی یکی از ارکان فکری و دکترین بسیج اساتید را ورود در تمام عرصه ها در قالب آتش به اختیار دانست و عنوان کرد: با خردورزی واندیش ورزی وعقلانیت درمسائل ملی کشور درنقاط مشترک با همه گفتگو می‌کنیم ولی بااساتید معاند برخورد می‌کنیم وقتی خط قرمز‌های زیر سئوال باشد تعارف باکسی نداریم.

وی با اشاره به درخواست‌های مقام معظم رهبری از دانشگاه تاکیدکرد: علاوه بر کار علمی و پژوهشی؛ بسیج اساتید می‌تواند با فراهم آوردن بستر‌های عقلانی امر به معروف ونهی ازمنکر در دستگا‌های اجرایی را داشته باشد.

مسئول بسیج اساتید شهرستان نیشابور تصریح کرد: مسئله شناسی و طرح مسئله یکی از وظایف دانشگاه‌ها است و در بعد فرهنگی رویکرد پرهیز از مناسبت گرایی و اجتماعی کردن برنامه‌های فرهنگی از برنامه‌های این کانون در سال جاری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها