خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد:

اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین نیازمند مشارکت همگانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح توسعه امامزاده حسین(ع) بدون مشارکت مردم و همکاری دستگاههای اجرایی و استفاده از دیدگاههای کارشناسی به موفقیت نمی رسد.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۹۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در جسله ستاد ساماندهی طرح توسعه امامزاده حسین(ع) که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با این همه جلسات متعدد که در سالهای اخیر تشکیل شده گاهی مباحثی مطرح می شود که بازگشت به گذشته و عقب گرد است.
وی اضافه کرد: طرح توسعه امامزاده حسین از کارهای بسیار ارزشمند و بزرگی است که بدون مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی ذیربط بویژه شهرداری و میراث قابل اجرا نیست لذا انتظار داریم آنچه در گذشته تعهد شده عملیاتی شود.
عادل بیان کرد: در حوزه امامزاده ها هیچ دولتی تاکنون کمک قابل توجهی نکرده و اگر همراهی مردم نباشد ما قادر به انجام هیچ کاری نیستیم و امروز هم باید با رویکرد تامین منافع عمومی وارد این کار بزرگ شویم.
وی گفت: در حوزه امور وقفی در اجرای طرح مهمی چون توسعه امامزاده حسین(ع) اوقاف نباید وارد ساخت درمانگاه، پارکینگ و مسائل مربوط به پدافندغیرعامل شود بلکه باید به رسالت خود عمل کند اما وقتی دستگاههای دیگر وارد مشارکت می شوند و کاری ملی و استانی را کلید می زنند ما نیز همراه می شویم و همه توان خود را به کار می گیریم تا طرح اجرایی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: مهندسی ارزش در این طرح باید مورد توجه قرار گیرد تا ضمن به روز شدن و رفع اشکالات گذشته با توجه به مطالعات صورت گرفته وارد فاز اجرایی با سرعت بیشتری شویم.
وی اضافه کرد: انتظار داریم در تملک جدید آنچه ضروری است در اولویت قرار گیرد و وارد بخش تجاری نشویم زیرا هزینه های سنگینی دارد که قادر به تامین آن نیستیم.
حکمت الله داودی رئیس شورای شهر قزوین هم در این جلسه گفت: طولانی شدن طرح موجب نارضایتی اهالی محل شده و در شرایطی که همه برای ارائه خدمتی ماندگار وارد کار شده بودند امروز با انتقادهای زیادی مواجه شده ایم.
وی بیان کرد: باید طرح مورد بازنگری جدی قرار گیرد و اگر قادر به ادامه آن نیستیم اعلام کنیم و اگر میخواهیم ادامه دهیم اولویت ها مشخص شده و هدفمند گام برداریم.
پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین هم گفت: به نظر می رسد بعد از چند سال به نقطه اول بازگشته ایم و هنوز معلوم نیست چه کاره ایم و چه باید انجام دهیم و اینکه امروز به مشاور طرح ایراد می گیریم منطقی نیست.
وی اضافه کرد: مشاوری که چند سال در پروژه بوده منطقی نباید کنار برود و ما مشاور جدید بگیریم بلکه اگر قرار است نقاط ضعف را برطرف کنیم مشاور همکار را به وضعیت کنونی اضافه کنیم تا زمان را از دست ندهیم.
پیرمرادی اظهارداشت: ضمن این که هیچ حساسیتی نسبت به مشاور نداریم اما واقعیت این است این مشاور حرفه ای و بومی است و باید کمک کنیم تا از مطالعات عقب نمانیم و این جابجایی چاره اصلی کار نیستاما بازنگری طرح و رفع اشکالات توصیه می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار