مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا در جمع کارکنان سپاه جلفا، ماه رمضان را ماه فرصت ها برای قرائت قرآن و تصفیه روح و جسم عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۶۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی صمددوخت با اشاره به اهمیت این ماه گفت: ماه مبارک مضان ماه نزول قرآن بوده و ثواب قرائت قرآن در آن بیش از ایام و ماه های دیگر است، چنان که رسول خدا(ص) می فرماید؛ هر کس در ماه رمضان، یک آیه از کتاب قرآن بخواند مثل اینکه یک ختم قرآن در ماه های دیگر انجام داده است.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای پاکسازی و پالایش جسم و روح دانست و اظهار داشت: اگر روزه داری به درستی صورت بگیرد تمرین خوبی برای تحول روحی و جسمی خواهد بود، از این رو پیامبر اسلام(ص) می فرماید؛ «صوموا تحصوا: روزه بگیرید تا سالم بمانید».

حجت الاسلام صمددوخت یادآور شد: خداوند متعال ماه رمضان را بهترین فرصت برای دریافت پاداش قرار داده است بطوری که حتی اراده کرده به اعمال غیراختیاری نیز پاداش دهد.

عضو شورای فرهنگی جلفا از دستاوردهای بزرگ ماه مبارک رمضان را توبه و انابه دانست و به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) اشاره کرد که فرموده اند؛ هرکس ماه رمضان را روزه بگیرد و غریزه خود را حفظ کند و زبان خود را از گناه نگه دارد و آزارش را از مردم باز دارد خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می آمرزد.

حجت الاسلام صمددوخت در پایان گفت: ماه رمضان یک فرصت تکرارنشدنی در طول ایام سال است که انسان با بهره برداری از آن می تواند توشه یک سال زندگی مومنانه به سَبکِ اسلامی را بدست بیاورد.

ارسال نظرات