جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ:

قرارگاه شهید فهمیده آمادگی کامل را در مراسم ارتحال حضرت امام دارد

سردار صابری جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ ضمن تشریح ماموریت های اجرایی قرارگاه شهید فهمیده گفت: این قرارگاه آمادگی کامل را برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال حضرت امام (ره) دارد.
کد خبر: ۹۰۲۲۱۹۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ در حاشیه مراسم هماهنگی کمیته‌های برگزاری بیست‌ و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ضمن تشریح ماموریت های اجرایی قرارگاه شهید فهمیده گفت: این قرارگاه آمادگی لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال حضرت امام (ره) دارد به همین منظور کمیته های اجرایی مراسم ارتحال که متشکل از مسئولین دولتی، کشوری و لشکری، انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه های مرتبط است با برگزاری جلسه های متعدد، مشکلات احتمالی را مورد بررسی و رصد قرار داده اند و تا حد زیادی نیز این مشکلات مرتفع شده است.

صابری ادامه داد: اعزام و راهنمایی زائر، تهیه و پخش افطار، تهیه و پخش آب و مسایل مربوط به بهداشت و درمان جزو مسئولیت های قرارگاه شهید فهمیده است. همچنین استقرار هلی کوپترهای امدادی به منظور رفع اتفاقات احتمالی در مراسم در نظر گرفته شده است. آماده سازی محیط پیرامونی صحن مطهر و هماهنگی پارکینگ ها برای زائرین استان های همجوار نیز از جمله مسئولیت های دیگر این قرارگاه است لذا تمامی نیروهای امدادی مستقر در قرارگاه شهید فهمیده همه توجه خود را بر این موضوع معطوف داشته اند که ان شاء ا... یک فضای امن و راحتی را برای زائرین محترم فراهم کنند.

وی پیرامون فعالیت های فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده افزود: برگزاری مسابقاتی از وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) و یا موضوعاتی نظیر شب شعر، سوگواره و ... از جمله فعالیت های فرهنگی است که با همکاری شهرداری حرم مطهر و کمیته فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده برگزار خواهد شد. البته ناگفته نماند، غالب فعالیت هایی که مجموعه سپاه و بسیج در آن مشغول به کار است چه در صحنه ی جامعه و چه در صحنه ی حضور در بحران های احتمالی مانند حضور داوطلبانه در زلزله ی ناگوار کرمانشاه، با نگاه فرهنگی و خدمت رسانی به مردم شریف ایران است.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: آنچه مسلم است انقلاب اسلامی از اوایل شکل گیری تاکنون بدخواهان و دشمنان زیادی داشته و ابرقدرت های پوشالی منطقه همه تلاش خود را برای مقابله و جنگ با این انقلاب به کار بسته اند ولی مردم شریف ایران نشان داده اند که بار دیگر همچون گذشته برای تجدید میثاق با آرمان های والای امام راحل عظیم الشان و ایستادگی در مقابل زورگویان عالم، به صحنه می آیند و همگی یک صدا و هم زبان اعلام می کنند که علی رغم همه فراز و نشیب های موجود، همچنان در میدان عمل به فرامین مقام معظم رهبری و زیر پرچم ولایت فقیه، در راه مقابله با دشمنان، ثابت قدم و استوارند.

صابری تأکید کرد: در اوایل دوران انقلاب اسلامی ما شاهد بودیم که امام خمینی (ره) به جوانان آن دوران اعتماد کرد و با همین نیروی عظیم و قدرتمند جوان، مملکت را اداره کرده و در مقابل تهاجم بیگانگان ایستادگی کرد و نتیجه اش را هم گرفت. این مشی و مرام امام (ره) باید برای ما و مسئولین درس عبرت باشد. ما باید جوانان را باور کنیم. شاهد مثال اعتماد به نیروهای مومن جوان، همین مدافعان حرم هستند که باوجود ندیدن دوران دفاع مقدس و نبرد، با شور و اشتیاق فراوان به خیل عظیم جهادگران می پیوندند و جانشان را در راه ائمه معصومین (علیهم السلام) و اعتلای پرچم اسلام ناب محمدی، فدا می کنند.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ در پایان گفت: برکسی پوشیده نیست که چه ما در صحنه دفاع از انقلاب حضور داشته باشیم و چه نباشیم، این انقلاب راه خود را پیدا کرده و روز به روز در حال گسترش است. ما باید برای خود بترسیم که خدای ناکرده روزی بر ما برسد که نسبت به این انقلاب و آرمان های بلند آن زاویه پیدا کنیم و جدا شویم. ان شاء ا... خداوند به ما توفیق بدهد تا آخرین نفس در مسیر امام و انقلاب و مقام معظم رهبری استوار باشیم.

ارسال نظرات