محمدابراهیم نیکزاد
همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام (ره) صورت گرفت؛
در آستانه فرارسیدن ایام رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی، جمعی از دانشگاهیان با حضور در مرقد امام راحل، با آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۱۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل (ره)، آرمانهای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور وزیر علوم، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، رؤسای دانشگاهها، جانشین سازمان بسیج اساتید کشور و جامعه دانشگاهی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

وزیر علوم در این مراسم طی سخنانی ضمن اعلام آمادگی دانشگاهیان برای مواجهه با چالش‌های بزرگ حال و آینده کشور، گفت: توانمندی و ظرفیت‌های بزرگی در بین جامعه علمی و دانشگاهی کشور برای حل مشکلات جامعه وجود دارد، بنابراین باید در جامعه رویکرد جدیدی در خصوص استفاده از این توانمندی‌ها برای حل مشکلات و موانع ایجاد شود.

دکتر منصور غلامی در این مراسم در سخنانی بر نقش دانشگاهیان در تداوم مسیر انقلاب تأکید کرد و گفت: جامعه دانشگاهیان کشور همانگونه که در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین دفاع از حرم و در عرصه‌های علمی توانسته‌اند نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی کنند هنوز هم بین امت اسلامی و جامعه انقلابی ایران وظایف خطیری را بر عهده دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنان که پیشینیان در لبیک به پیام امام عزیز پای در مسیر ایثار، جان‌فشانی برای پیروزی انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن گذاشتند، ما نیز وظیفه داریم به عهد با امام و جانشین به حق ایشان مقام معظم رهبری لحظه‌ای از پای ننشینیم و آنچه که در توان داریم از ظرفیت‌های فردی و جمعی در عرصه‌های علمی و فناوری به کار بگیریم تا وظیفه خود را به طور کامل به انجام رسانده باشیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: یاد و خاطره امام عزیز همیشه ایجاد شور و انگیزه و شوق در همه کسانی که ایشان را رودررو و مستقیم دیده و پای سخنان‌شان نشسته‌اند و همچنین همه عاشقان این امام بزرگ ایجاد می‌کند. در واقع این شور و انگیزه یکی از زمینه‌های ایستادگی قدرتمندانه و حرکت در مسیر انقلاب بوده است.

دکتر غلامی تاکید کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد در سطح ملی و در سطح جهانی هستیم و این اتحاد باید بین ملت‌های مسلمان نیز شکل بگیرد. خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران توفیقات فراوانی را در این دوره چهل ساله کسب کرده که قطعا اگر این توفیقات نبود، با تمام هجمه و تقابلی که استکبار جهانی نسبت به حرکت و پیشرفت ایران دارند،‌ خیلی زودتر باید دچار خلل و سستی در مجموعه نظام و کشور می‌شدیم.

به گفته وزیر علوم، امروزه همه دوستان و دشمنان منصف اذعان دارند، نظام جمهوری اسلامی یک نظامی پرقدرت، منسجم و تاثیرگذار در عرصه جهانی است و ما خوشبختانه جزو کشورهایی هستیم که دنیا بر روی حرکت و توانمندی آنها حساب باز می‌کند که این حفظ استقلال، توانمندی و اقتدار در درجه اول حاصل رهبری‌های هوشمندانه، عالمانه امام راحل و استمرار آن توسط رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در ادامه تقویت حرکت در مسیر شتاب علمی کشور را از مهم‌ترین وظایف دانشگاهیان برای حفظ و تقویت انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: کشور ما امروزه هم در سطح‌ بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد و هم در سطح ملی دستاوردهای گرانقدر عرضه شده است. این که جایگاه ما در رتبه‌بندی‌های علمی جهان از نظر رشد شتاب علمی در جایگاه 16 قرار دارد، یعنی که با تمام محدودیت‌هایی که اجانب برای حرکت علمی ایجاد کرده بودند، جوانان ما جایگاه ویژه‌ای برای سربلندی نظام اسلامی ایجاد کرده‌اند.

وزیر علوم ادامه داد: در سطح ملی دستاوردهای بسیار مهمی در بخش‌های مختلف فناوری و پژوهشی توسط دانشگاهیان رقم خورده که براساس آن توانستیم در منطقه رتبه اول و گاهی رتبه دوم علمی را کسب نماییم. همچنین آخرین رتبه‌بندی‌های تاکید می‌کند که ایران در بین کشورهای اسلامی، رتبه اول را از نظر رشد و توسعه علمی داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی دنیا نیز همواره در حل مشکلات جامعه خود پیشگام هستند، افزود: امروزه در دنیا، استفاده از دانش، تبدیل آن به فناوری و تولید، ظرفیت‌ها و امکانات مهمی در جوامع ایجاد می‌کند. بنابراین باید در کشور ما هم رویکرد استفاده از فناوری و دانش برای حل مشکلات تقویت شود.

دکتر محمدرضا ابن الدین جانشین سازمان بسیج اساتید کشور نیز به همراه جمعی از مدیران این سازمان، در این مراسم حضور داشتند.

در پایان این مراسم نیز بیانیه جامعه دانشگاهیان در تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی قرائت شد.

ارسال نظرات