مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلای مازندران در سلسله مباحث اخلاق ویژه ماه مبارک در سپاه :
حجه الاسلام والمسلمین غلامی اولین نسخه شفا بخش گناه حاصل از بدزبانی را "سکوت" خواند و افزود: حرف و بیان، حق واجب بشر است تا انسان مقصودش را به کرسی بنشاند ولکن غیبت، تهمت و فحش گناه و مرضی است که با سکوت درمان می شود.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۲۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در سلسله مباحث اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان در ستاد  سپاه  کربلا با اشاره به اینکه گفتار اهل تقوا از روی راستی و درستی است گفت: زبان نعمتی بزرگ از جانب خدا برای بشر است که انسان را نسبت به سایر موجودات متفاوت می کند و به او ارزش می بخشد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با یادآوری اینکه آفت هایی این نعمت بزرگ را تهدید می کند و موجب به خطر انداختن انسان می شود گفت: گاها زبان موجبات گناه را فراهم می کند لذا قرآن کریم گناه را بیماری و معرضی یاد کرد  که  امروز  علم به آن نتایج رسیده و برای درمانش باید عمل کرد.

 حجه الاسلام والمسلمین غلامی با استناد به قرآن کریم در باب ایجاد مرض بی عفتی از ناحیه "زبان" ، بیان کرد: خداوند به پیامبر (ص) خطاب کرد که زنان را  گوشزد نماید به گونه ای حرف نزنند تا مورد طمع اجنیان و نامحرمان قرار گیرند.

 وی با یادآوری اینکه اگر مردم متوجه شوند گناه نوعی مرض و بیماری است برای درمان اقدام می کنند اظهار داشت: در روایات متعددی برای درمان بیماری گناه(بدزبانی) نسخ شفا بخشی برای انسان وجود دارد، که اگر عمل شود شفا حاصل شده و از شر و زیان آن خلاصی و به خیر وارد می شوند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلای مازندران اولین نسخه شفا بخش گناه حاصل از بدزبانی را "سکوت" خواند و افزود: حرف و بیان، حق واجب بشر است تا انسان مقصودش را به کرسی بنشاند، ولکن غیبت، تهمت و فحش گناه و مرضی است که با سکوت درمان می شود.

 حجه الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به اینکه خداوند در دو جا از سکوت به عنوان ارزش یاد می کند عنوان داشت: وقتی حضرت مریم(س) عیسای مسیح را به دنیا آورد نگران حرف های مردم بود، که خدا فرمود" به مردم بگو روزه سکوت دارم" که این از ارزش ها شد.

سخنران مباحث اخلاق در سپاه کربلا  با یادآوری قصه ذکریا که خداوند در پیری آن پیامبر نوید فرزندی را به او و همسرش داد گفت: ذکریا وقتی خواستار نشانه ای از خدا برای حقانیت این امر شد حق تعالی از ناتوانی سه شبانه روزی  در حرف  گفتن این پیامبر خبر داد، که این سکوت دارای ارزش گردید.

وی در باب آثار و ثمرات سکوت ادامه داد: حرف زیاد، و غیر مترتب نه تنها هنر نیست بلکه بی ارزش بوده، لکن سخن واجب و بجا هنر است و سکوت موجب تعمیق تفکر، و استواری عقل می شود.

 حجه الاسلام والمسلمین غلامی  به نقل از امیرالمومنین، علی (ع) گفت: به مومن کم حرف و ساکت نزدیک شوید زیرا  در کم حرفی و سکوتش حکمتی نهفته، که عمل صاحب آن  بیشتر از حرف اوست، و حرف منافق بیشتر از عمل اوست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا، آثار سکوت را مهمترین عبادت خواند و با  اشاره  به توصیه رسول خدا صلی الله علیه وآله  به  اباذر(ع) ، سکوت را اول عبادت دانست و دلیل آنرا تامل برای راهنمایی به سوی خیر و خوبی یاد کرد.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به اینکه برای  بد زبانی200 گناه شمرده شده ، اولین نسخه شفا بخش بیماری بد زبانی را سکوتی دانست که در هنگامی که سخن گفتن واجب نیست انجام شود.

خطیب توانا در مباحث اخلاق با استناد از حدیثی از رسول الله(ص) درباره نشانه عاقل گفت: عاقل کسی است که به شان خود رجوع کرده و به زمانش آگاهی داشته  و به اقتضای آن وارد عمل شود، لکن عاقل ضمن حفظ کلامش، می داند حرف او جزء عمل اوست.

وی از قول نبی مکرم اسلام  سه چیز را نجات بخش دانست و ادامه داد: عمل در حفظ زبان، گریه بر خطایا و حفظ خانه و خانواده  برای بشر نجات بخش از آتش جهنم است، لذا  امروز که به دلیل گسترش سوغات دنیای منحط غرب، خانه و خانواده از معرض خطرگذشته و به سوی   سقوط و نابودی کشانده می شود وظیفه داریم تا خانواده را از آتش جهنم نجات دهیم.

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با انتقاد از بی اهمیتی جامعه در قبال حجاب و عفاف، به نقل از امام صادق(ع) بیان کرد: نجات مومن در حفظ زبان است زیرا خطر زبان گاها انسان را جهنمی می کند.

  

ارسال نظرات
پر بیننده ها