خبرهای داغ:
کارآفرین کبودراهنگی در گفتگو با بسیج:
یک کارآفرین کبودراهنگی با ایجاد سالن پرورش بوقلمون در روستای ایده لو ضمن درآمدزایی برای خود وسیله امرار معاش چند خانواده را نیز فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۶۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

از کارآفرینی لذت می‌برمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، این روزها با وجود اینکه خیلی‌ها معتقدند شغلی وجود ندارد و بیکار هستند افرادی پیدا می‌شوند که با وجود اینکه شاغل هستند دنبال ایجاد بستری برای اشتغال دیگران هستند، محسن بهرامی کارآفرین موفق کبودراهنگی در زمینه پرورش بوقلمون یکی از این افراد است که با ایشان گفتگویی داشتیم.

محسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: 52 ساله هستم و لیسانس برق دارم و شغلم ساخت آسانسورهای هیدرولیکی است که پیشه اصلی و درآمد واقعی من هم از این راه است.

وی بیان کرد: من از کودکی علاقه‌ای خاصی به حیوانات و به ویژه پرندگان داشتم، این علاقه همواره با من بود و در نهایت نیز من را وادار به انجام کاری کرد که خواست قلبی من بود.

این کارآفرین کبودراهنگی اظهارداشت: از آنجا که ساکن تهران هستم ابتدا در مزرعه پرورش شترمرغ یکی از دوستانم فعالیت کردم و تجارب خوبی نیز به دست آوردم و قصد داشتم که در روستای پدری خود، «ایده‌لو» کبودراهنگ یک مزرعه پرورش شترمرغ راه‌اندازی کنم.

بهرامی افزود: از آنجا که شترمرغ پرنده مقاومی در مقابل بیماری‌ها است، هدف خوبی برای سرمایه‌گذاری بود اما از طرفی این پرنده ناقل بیماری نیز هست و تا شعاع 500 متری آن نباید هیچ حیوان و پرنده‌ای وجود داشته باشد، به همین دلیل نظرم را در خصوص ایجاد مزرعه پرورش شترمرغ تغییر دادم.

وی گفت: هشت سال پیش با سرمایه‌ای که داشتم یک سالن پرورش بوقلمون در روستای ایده‌لو راه‌اندازی کردم و سال گذشته نیز برای گسترش کارم از بسیج سازندگی تسهیلاتی دریافت کردم.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: گوشت بوقلمون به مراتب بهتر از گوشت مرغ بوده و خوشبختانه بعد از گذشت چند سال فعالیت مشتریان خوبی نیز پیدا کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 210 بوقلمون مولد دارم که تخم‌گذاری می‌کنند و 300 قطعه بوقلمون گوشتی نیز داشتم که به فروش رسانده‌ام.

این کارآفرین کبودراهنگی یادآور شد: برای رونق کارم دو دستگاه جوجه‌کشی نیز خریداری کردم تا خودم کار جوجه کشی را نیز انجام دهم و با فروش جوجه‌ها نیز درآمدی داشته باشم.

بهرامی در خصوص درآمد این کار گفت: از آنجا که من از همه ظرفیت سالن پرورش بوقلمون بهره‌برداری نمی‌کنم سود زیادی دستم را نمی‌گیرد و بیشتر درآمدم هزینه خرید جیره و دستمزد کارگرها می‌شود، اما با گسترش کار درآمدی که از اینجا عایدم خواهد شد بیشتر از قبل خواهد بود.

وی هدف خود از کارآفرینی را ایجاد اشتغال بیان کرد و اظهار داشت: به شدت از کارآفرینی و کارهای که منجر به تولید محصولی شود لذت می‌برم و دوست داشتم که این کار را انجام دهم و هم خودم از این کار لذت ببرم و هم با ایجاد اشتغال چند خانواده را شاد کنم.

انتهی پیام/

ارسال نظرات