کتاب یادنامه شهدای کارگر استان لرستان با عنوان «مرواریدهای کِیو» خلاصه‌ای از زندگی‌نامه شهدای کارگر و بزرگ‌مردان سنگر جهاد، کار و تولید استان لرستان است.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۹۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کتاب یادنامه شهدای کارگر استان لرستان، مشتمل بر زندگی‌نامه و وصیت‌نامه و خاطرات ۱۳۱ شهید کار و تولید استان لرستان است که با هدف آشنا شدن نسل جوان جامعه با رشادت‌های بزرگ‌مردان سنگر جهاد، کار و تولید به‌همت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان منتشر شده است.
تعداد صفحات کتاب «یادنامه شهدای کارگر استان لرستان» ۲۳۲ صفحه است که علی آشتاب و مهدی آل‌کثیر این کتاب را با حمایت و همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان بسیج کارگری و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان لرستان گردآوری و تدوین کرده‌اند و انتشارات آیین احمد (ص) نیز آن را چاپ و منتشر کرده است.
در بخشی از این کتاب می‎خوانیم: حسین لیریایی‌نژاد دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۲۱ در روستای گورکش از توابع شهرستان دورود دیده به جهان گشود. پدرش آقاجان و مادرش سکینه نام داشت. حسین در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و صاحب پنج پسر و چهار دختر شد. کارگر راه آهن بود که چهارم مردادماه سال ۱۳۶۵ در بمباران هوایی هفت تپه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش را در شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات