مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سطح استان نیاز است گفت: این افراد ناخواسته مرتکب جرائم غیر عمد نظیر تصادفات، مهریه، چک برگشتی، حوادث کارگاهی شدند و در واقع جرم کیفری ندارند.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۸۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید هادی نقیبی در مراسم جشن گلریزان زندانیان شاهرود که با حضور مسئولان و خیرین شهرستان شاهرود در کانون ملی شهید بهشتی شاهرود برگزار شد در سخنانی بیان اینکه از تعداد ۱۳۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان سمنان ۵۰ نفر در شاهرود وجود دارد، افزود: با مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی زندانیان شاهرود فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سطح استان سمنان نیاز است، افزود: این افراد ناخواسته و ناخد آگاه مرتکب جرائم غیر عمد نظیر تصادفات، مهریه، چک برگشتی، حوادث کارگاهی شدند و درواقع جرم کیفری ندارند.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان سمنان بابیان اینکه طی مراسم گلریزان در شب‌های ماه مبارک رمضان زمینه آزادی ۱۸ نفر تاکنون فراهم‌شده است، گفت: جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان ادامه خواهد داشت تا با آزادی زندانیان از آسیب به خانواده‌های این افراد و تحمیل بار اضافی نگه‌داری مددجو در حبس جلوگیری شود.
نقیبی بابیان اینکه اجر و مزد آزادی و نجات یک انسان بی‌گناه نزد خدای متعال محفوظ خواهد ماند، تصریح کرد: علاوه بر مبلغ جمع‌آوری‌شده از طریق جشن گلریزان ستاد دیه نیز مبلغی مازاد بر این قیمت را نیز در نظر می‌گیرد و در واقع ۸۰ درصد اهداف ستاد دیه کمک‌رسانی به فرد آسیب‌دیده است و تنها ۲۰ درصد برای خود زندانی منظور می‌شود.
وی بابیان اینکه هر چه قدر کمک مالی هم‌وطنان در حد بالاتری باشد زمینه آزادی تعداد بیشتری از افراد فراهم خواهد شد، افزود: قطعاً برای آزادی زندانیان اکتفا به مبالغ جمع‌آوری‌شده جشن گل‌ریزان نخواهیم کرد و می‌کوشیم تا از طریق سیستم مددکاری، شورای حل اختلاف، اخذ رضایت شاکی توسط مددکاران اجتماعی و از سوی دیگر از کمک‌های مالی بانک‌های عامل و اخذ وام‌های قرض‌الحسنه بدون بهره بتوانیم نسبت به آزادی افراد جرائم غیر عمد اقدام کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها