جلوگیری از گسترش ویروس مستلزم رعایت بهداشت فردی است

دکتر موسوی با اشاره به اینکه این ویروس از طریق غذا , آب و سطوح آلوده منتشر می شود , به مردم توصیه کرد : با رعایت اصول بهداشتی از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۳۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دکتر موسوی با بیان اینکه بیماری ویروسی اخیر در کلاردشت مازندران  یک بیماری شایع جهانی است افزود : در این بیماری ویروسی معده و جداره های روده درگیر می شود , که با تهوع , استفراق , دل درد و در برخی مواقع با اسهال همراه است .

وی با اشاره به اینکه این ویروس از طریق غذا , آب و سطوح آلوده منتشر می شود , به مردم توصیه کرد : با رعایت اصول بهداشتی از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کنند.

روز گذشته دکتر اعرابی معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفته بود ,با آزمایش های صورت گرفته هیچ نگرانی درباره گسترش بیماری بوسیله آب آشامیدنی ، که 2 شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان کلاردشت آن را تامین می کنند وجود ندارد.

وی همچنین از مردم خواسته بود , بهداشت فردی مانند شستشوی مرتب دست ها قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و نیز ضدعفونی و شستشوی کامل سبزیجات و میوه های تازه را رعایت کرده و در صورت مشاهده علائم بیماری (دل درد، تهوع، استفراغ، اسهال و گاهی مواقع تب) به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

از شامگاه روز یکشنبه 6 خرداد تا دیشب 8 خرداد ، بیمارانی با علائم گوارشی مانند دل درد، تهوع، استفراغ، اسهال و گاهی موارد تب به بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان کلاردشت مراجعه کردند که بجز 5 نفر که برای مدت کوتاهی بستری شدند بقیه سرپایی مداوا و مرخص شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار