خسارت بارش باران سیل آسای بهاری در روستای خوش مقام بیجار

در پی بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل عصر روز گذشته، روستای خوش مقام شهرستان بیجار دچار خسارت شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۴۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در پی بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل عصر روز گذشته، روستای خوش مقام شهرستان بیجار دچار خسارت شد.

محمد حیدری رئیس ستاد بحران شهرستان بیجار اظهار داشت: استقرار موج بارشی جدید در آسمان منطقه و باران شدید و جاری شدن روان آب، سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و ایجاد مشکلاتی برای ساکنان این روستا شد.

حیدری در خصوص خسارت ناشی از سیل در این روستا گفت: جاری شدن سیل علاوه بر مسدود کردن راه ارتباطی ۲ روستا، آبگرفتگی معابر و برخی منازل روستاییان و خسارت‌هایی به منابع تامین آب شرب و محل نگهداری احشام زده که هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست.


دیر بحران بیجار تاکید کرد: میزان دقیق خسارت وارده به منازل مسکونی، مزارع و تاسیسات زیر بنایی، شبکه‌های آب، گاز و برق در دست بررسی است.

وی از حضور مدیران دستگاه‌های امداد رسان و خدمات رسان عضو ستاد بحران در این روستا خبر داد و افزود: مشکل فعلی مردم تامین آب شرب است که با توجه به جمعیت ۴۵۰ نفری روستا، بیش از ۸۰۰ بطری یک لیتری آب معدنی شب گذشته میان مردم توزیع شد.

حیدری یادآور شد: به علت جاری شدن سیلاب، منبع تامین آب روستا گل آلود شده و فعلا نمی‌توان از آب این منبع استفاده کرد که با حضور نیرو‌های آبفای روستایی مشکل در حال بر طرف شدن است.

وی با اشاره به آبگرفتگی ۱۵ منزل در حاشیه پایین دستی روستا اضافه کرد: امکانات لازم از جمله چادر، پتو و مواد غذایی کنسرو شده به میزان دو برابر جمعیت ساکن در روستا تامین شده تا در صورت نیاز توزیع شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات