ای خدا در این روز مرا به لغزشهایم مؤاخذه مفرما و عذر خبطو خطاهایم بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفتها قرار مده به حق عزت و جلالت ای عزت بخش اهل اسلام.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۴۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان آمده است؛ ای خدا در این روز مرا به لغزشهایم مؤاخذه مفرما و عذر خبطو خطاهایم بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفتها قرار مده به حق عزت و جلالت ای عزت بخش اهل اسلام.

اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایا وَ الْهَفَوَاتِ وَ لاَ تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیا وَ الْآفَاتِ بِعِزَّتِک یا عِزَّ الْمُسْلِمِین

ای خدا در این روز مرا به لغزشهایم مؤاخذه مفرما و عذر خبطو خطاهایم بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفتها قرار مده به حق عزت و جلالت ای عزت بخش اهل اسلام.

اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ

خدایا من را به لغزشها مواخذه نکن؛ آدمی گاهی دچار لغزش می شود و ایمانش از بین می رود؛ و گناهان لغزش می باشند، گاهی خداوند بخاطر گناهان ما به غضب می آید الان اغلب مردم بخاطر گناه گرفتار سیل و زلزله و... بلایا هستند؛ در قدیم معروف بود که: چوب خدا صدا ندارد.

 و باید به مردم این توجه را داد که خیلی از این تصادفات و مرگ های ناگهانی بخاطر گناهان اتفاق می افتد. [2]

اگر شخصی از روی بی اعتنایی نماز اول وقت نخوانده و پشت فرمان ماشین نشسته و رانندگی می کند، نماز نفرینش می کند و تصادف کرده به خاطر نفرین نماز است؛ و نماز نخوانده مرده است. اگر نماز را در وقتش بخوانید خیلی از این پیش آمد ها نمی شود. « لا تواخذنی بالعثرات » یک نماز که اول وقت نخوانی آدم را بیچاره می کتد. بخاطر اینکه در روایت وارد شده که کسی که نماز را از اول وقت به تاخیر بی اندازد، نماز او را نفرین می کند و خطاب به ضایع کننده نماز می گوید: « ضیعک الله کما ضیعتنی » خدا تو را ضایعت کند همانطوری مرا ضایع کردی. ولی اگر اول وقت نمازت را بخوانی نماز دعایت می کند و می گوید « حفظک الله کما حفظتنی » خدا حفظت کند همانطوری که مرا حفظ کردی. [3]

اگر نمازت را اول وقت بخوانی کار و بارت هم خوب می شود؛ خدا به دل دیگران می اندازد تا کارت را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها