امام جمعه هرمز گفت: دومین نمایشگاه و جشنواره قرآن کریم در جزیره هرمز با حضور مردم قرآن دوست و مسئولان این جزیره افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۵۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام مهدی دری ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه  دومین نمایشگاه وجشنواره  قرآن کریم در جزیره هرمز در مورد تأثیر نمایشگاه قرآن در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: نمایشگاه‌های قرآنی به مثابه بازوهای ترویجی فرهنگ قرآنی رفتار می‌کنند و در این نمایشگاه‌ها هر از گاهی آثار خوب و مهم پژوهشی و علمی نیز نشر می‌یابد که برای نخبگان جهت آشنایی با مفاهیم جدید قرآن بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت نمایشگاه قرآن در همه ابعاد سود برد گفت : مهمترین راه حضور پررنگ قرآن در متن زندگی یک مسلمان افزایش انس با این کتاب آسمانی است و انس با قرآن برای هر یک از آحاد جامعه مراتبی دارد، حداقل مرتبه آن تلاوت روزانه قرآن است که گاه از انجام این میزان نیز غافلیم.

امام جمعه جزیره هرمز ادامه داد: تا زمانی که میزان انس و عمل به قرآن توسط عناصر اثرگذار در جامعه در پایین‌ترین سطح ممکن باشد نمی‌توان انتظار داشت بدنه جامعه درپی عمل و انس با قرآن باشند.

حجت الاسلام دری اظهارداشت: قرآن متاسفانه در جوامع اسلامی حالت تشریفاتی پیدا کرده است و بین آنچه که تلاوت و آنچه که عمل می شود، فاصله‌های زیادی وجود دارد.

امام جمعه هرمز قرآن و عترت را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: ممکن نیست که ما از قرآن سخن بگوییم، اما اهل بیت(ع) را کوچک بشماریم، چون همین قرآن، آیه تطهیر را در خصوص اهل بیت(ع) دارد.

مهدی دری  بیان داشت: دغدغه رهبر انقلاب بحث سبک زندگی است و دو منبع گرانقدر قرآن و عترت برای سبک زندگی اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام دری اظهارداشت: همانطور که تربیت باید قرآنی باشد، اقتصاد و فرهنگ نیز باید قرآنی باشد. مهجور ماندن از تعالیم و آموزه های انسان ساز قرآنی باعث ضعف فرهنگ عمومی، بی توجهی به فضائل اخلاقی و تغییر سبک و ماهیت زندگی ایرانی اسلامی می شود.

امام جمعه هرمز حضور فعال سازمانها و مراکز قرآنی را جهت بسط و گسترش فعالیتهای قرآنی و هرچه باشکوه تر برگزار شدن این نمایشگاه، مهم ارزیابی کرد و افزود: این نمایشگاه از روز یازدهم ماه مبارک رمضان تا شانزدهم ماه مبارک رمضان  به مدت پنج روز با  همکاری دفتر امام جمعه هرمز و کانون فرهنگی هنری حضرت علی ابیطالب (ع) هرمز در یادمان شهدای گمنام  جزیریه هرمز برگزار می گردد.

حجت الاسلام دری اظهارداشت: دومین  نمایشگاه قرآن جزیره هرمز در 20غرفه و  از بخش های مختلفی نظیر نمایشگاهی، فروش آثار، نمایشگاه کتاب، اجرای تئاتر، نمایش آثار خوشنویسی، ورزشکاران و قرآن – قرآن و باورهای مردم – قرآن و مهدویت – حجاب و عفاف – کودکان و قرآن ـ مددجویان و قرآن – قرآن در فضای مجازی – شهدا و قرآن – فرهنگیان و قرآن و  تجلیل از خادمین قرآنی و غرفه مشاوره مذهبی، تشکیل خواهد شد.

ارسال نظرات