حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به دیدار شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب آن را آغازی برای حرکات عظیم ادبی در طول سال دانست.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۶۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی از شاعران کشورمان درباره جلسات شعرخوانی نیمه ماه مبارک رمضان در محضر هبر انقلاب اظهار داشت: این شب شعر و دیدار از چند جهت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اولین نکته اینکه، این دیدار بزرگترین اتفاق ادبی سال محسوب می‌شود که به گفته ادبا، شعرا و اهالی رسانه مهمترین اتفاق سالانه ادبی کشور است.

حجت‌الاسلام زمانی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به نکات دیگر تصریح کرد: این برنامه در واقع آغازی برای حرکات عظیم ادبی در طول سال شمرده می‌شود و از سال‌های گذشته ادامه داشته است، اما از زمان رسانه‌ای شدن آن شاهد رشد در ادبیات کشورمان هستیم.

به گفته وی، یکی از مولفه‌های رشد شعر ما برپایی این جلسه در نیمه ماه مبارک است، از سوی این جلسه دیگر مشوقی برای شاعران محسوب می‌شود؛ این موضوع که امروز شاهد رشد ادبیات خضوضا شعر در سطح کشور هستیم و یا کنگره‌های مختلف برگزار می‌شود، این‌ها مرهون تشویق‌های معظم له در این سال‌ها و رهنمود‌های ایشان درباره سیاستگذاری در عصر شعر بوده است.

این شاعر، شعر انقلاب را در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ دارای رشد چشمگیر دانست و خاطر نشان کرد: ما در دهه ۸۰ و ۹۰ شاهد رشد ادبیات خصوصا شعر بوده‌ایم، به نحوی که اشعار شبه روشنفکری عیاری در روزگار ما ندارد و شعر انقلاب در همه ابعاد، دفاع مقدس، عاشقانه و آئینی سرآمده شده و در حال پیشرفت است.
منبع: فارس
ارسال نظرات