خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بناب در گردهمایی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر با موضوع حمایت از کالای ایرانی، بیکاری را اصلی ترین مشکل و دغدغه کشور دانست و گفت: هر کس و در هر جایگاهی در این مملکت باید در رفع این معضل کمک کند.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۷۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عمران دوستی حمایت از تولیدات داخلی را از راه های ایجاد اشتغال عنوان و بیان کرد: فرهنگ استفاده از کالای داخلی باید در بین مردم نهادینه شود تا در نتیجه با رشد تولیدات داخلی بتوانیم مشکل بزرگ بیکاری را حل کنیم.

وی اضافه کرد: خرید نکردن کالای داخلی یعنی انباشته شدن اجناس در داخل انبارها و خاموش شدن خطوط تولیدات داخلی است و در نتیجه نه تنها به افزایش ایجاد اشتغال کمک نکرده ایم بلکه موجب افزایش نرخ بیکاری می شویم.

دوستی با تأکید بر اینکه بیکاری پیش از اینکه برای دولت بحران ایجاد کند ابتدا گریبانگیر خانواده ها می شود، افزود: مردم با خرید کالای داخلی نه تنها از تولید داخلی حمایت می کنند بلکه زمینه های ایجاد اشتغال برای بیکاران به خصوص نسل جوان را فراهم می کنند.

فرمانده سپاه بناب حمایت از کالای ایرانی را نیازمند انسجام سه قوا خواند و اظهارداشت: دولت ابتدا باید زیر ساخت ها و راه های حمایتی از تولید داخلی را فراهم کند و در کنار دولت مجلس قوانین دست پا گیر و سخت گیرانه برای تولید را بازنگری و قوانینی با هدف حمایت از تولید کنندگان را تصویب کند.

دوستی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین راه های حمایت از کالای داخلی مبارزه با کالای قاچاق است که انتظار داریم قوه قضائیه به جد پیگیر این موضوع باشد و به شدت و طبق قانون با قاچاقچیان کالا برخورد کند.

وی نقش خود تولید کنندگان در این حمایت را پررنگ تر از بقیه دانست و تاکید کرد: در کنار حمایت های ملی خود تولید کنندگان باید با تولید کالاهایی استاندارد و قابل رقابت با نمونه خارجی خود، مردم را برای خرید اجناس داخلی تشویق کنند.

دوستی خاطرنشان کرد: حمایت از کالای داخلی همانند سه ضلع یک مثلث است که یک ضلع آن دولت و دو ضلع دیگر آن مردم و خود تولیدکنندگان هستند و این بدان معناست که برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی این سه ضلع می بایست دست به دست هم و با وحدت این کار  را پیش ببرند.

ارسال نظرات