مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در آستانه‌اشرفیه:

استکبارستیزی یکی از شاخصه‌های حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: استکبارستیزی یکی از شاخصه‌های حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف بود.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۵۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده شب گذشته در ویژه مراسم سالروز شهادت امامزاده سید جلال‌الدین اشرف با اشاره به برکات امام زادگان بر ملت بزرگ ایران اسلامی اظهار کرد: وجود نزدیک به ۹۰۰ امام‌زاده و سید جلیل‌القدر در استان انقلابی و علوی گیلان نشان از عنایت الهی و خیرات و برکات بر مردم گیلان است.

وی افزود: اولین وظیفه و انتظاری که از مردم ولایت مدار و دوستدار ائمه اطهار می‌رود، تکریم و تجلیل از امام زادگان است که در اصل یک وظیفه دینی، قرآنی و اسلامی ما است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به وجود مبارک حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف در گیلان اشاره کرد و گفت: اولین دعوت این امام‌زاده، دعوت عمومی وی به معارف قرآنی و اهل‌بیت (ع) است.

علیزاده افزود: معارف دین و اولین نماز جمعه در گیلان توسط این سید جلیل‌القدر اقامه شد و خطبه‌های این بزرگ‌مرد به‌حق، معارف پدر بزرگوارش و برادرش امام رضا (ع) را به گوش ما می‌رساند.

وی حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف را مروج اسلام، پیامبر اهل‌بیت عصمت و طهارت برشمرد و گفت: این سید بزرگوار مردی عالم، پارسا و راوی حدیث از پدر و برادر بزرگوارش برای تبلیغ تشییع در گیلان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از شاخصه‌های امام زادگان به‌ویژه حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف بوده است افزود: ملت ایران معروف به ملت ظلم‌ستیز ، استکبارستیز و آمریکاستیز هست و در این استکبارستیزی ذره‌ای به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم و شهدای عزیز و به برکت فرزند حضرت زهرا (س) و مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب ذره‌ای کوتاه نیامدند و شاخ آن‌ها را شکانده هست.

علیزاده بابیان اینکه امام زادگان هیچ‌گاه در مقابل استکبار ذره‌ای کوتاه نیامدند افزود: استکبارستیزی در متن قرآن و در روایات ائمه اطهار و یک دستور علوی و قرآنی است.

وی افزود: اگر نرمش رذیلانه در مقابل ظالمان داشته باشیم هرگز به عزت نمی‌رسیم و عزیز نخواهیم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب به پشتوانه معنوی و دینی و قرآنی است که می‌فرمایند «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

گفتنی است این مراسم با مداحی جواد مقدم و با حضور پرشور جوانان و زائران حرم مطهر تا پاسی از شب ادامه داشت و عزاداران به سینه‌زنی و ذکر مناجات پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار